Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Openshot ge-exporteerd bestand is te groot  (gelezen 1337 keer)

[OPGELOST] Openshot ge-exporteerd bestand is te groot
« Gepost op: 2010/09/04, 13:14:08 »
Zojuist met OpenShot een project gemaakt van mijn vakantiefilmpjes (Digitale filmcamera van JVC; .mov bestanden). In totaal is het een film van 2 uur en 48 minuten geworden. Als ik nu exporteer naar xvid wordt het bestand 14GB, momenteel ben ik aan het exporteren naar .vob om op een DVD te branden, maar ik vermoed dat ook dit bestand (gezien de grootte op dit moment) niet op een DVD gaat passen. Zo te zien kan je niet comprimeren met OpenShot zelf.

Twee vragen:

  • Weet iemand een manier om van een groot .vob bestand er eentje van (wat is het?) ~4.3GB te maken zonder verlies van frames en niet teveel verlies van kwaliteit?
  • Weet iemand of een enkel .vob bestand door de meeste DVD spelers wordt afgespeeld als je het sec op een DVD brand? Normaal zou ik een AUDIO_TS (leeg) en VIDEO_TS folder met meerdere bestanden verwachten.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/04, 18:25:43 door grizzlywilde »

Re: Openshot ge-exporteerd bestand is te groot
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/04, 18:24:48 »
Thanks, DeVeDe werkt inderdaad prima en maakt van de grote .vob file een .iso van de juiste grootte waar AUDIO_TS en VIDEO_TS in zitten.