Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hp deskjet 3650 print alleen in kleur  (gelezen 1751 keer)

Offline ehalgra

  • Lid
hp deskjet 3650 print alleen in kleur
« Gepost op: 2009/11/25, 16:49:27 »
Nadat ik mijn Lexmark 1250 niet onder Ubuntu 9.10 niet aan de praat kreeg heb ik mijn oude HP deskjet 3650 van zolder gehaald. Dit was plug and play, echter bizar, bizar: nu wordt alleen in kleur geprint. Heb ook even onder windows geprobeerd, daar geen problemen. Iemand een idee?? 

Re: hp deskjet 3650 print alleen in kleur
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/25, 17:13:06 »
Is de cartridge wel schoon/vol ??? Heb je HPLIP geïnstalleerd, zit in Synaptic, hiermee kan je allerlei dingen testen/kalibreren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ehalgra

  • Lid
Re: hp deskjet 3650 print alleen in kleur
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/25, 18:42:01 »
Kom er nu achter dat bij een proefadruk in HLIP er wel in zwart wordt geprint. Het moet ergens in de instellingen van Open Office zitten vermoed ik, maar ik ben er nog niet achter.

Offline ehalgra

  • Lid
Re: hp deskjet 3650 print alleen in kleur
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/25, 19:20:45 »
Vreemd genoeg wordt er vanuit HPLIP alleen bij het commando 'Align Cartridges" in zwart afgedrukt. Bij Print Test Page wordt, net als bij tekstdocumenten in Open Office in een groen-blauwe kleur geprint.

Offline ehalgra

  • Lid
Re: hp deskjet 3650 print alleen in kleur
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/25, 20:45:04 »
Ik heb dit geprobeerd. Heb Texmaker geïnstalleerd. Ook daar wordt standaard in groen-blauw geprint. Ik weet het ook niet meer.  Ik denk eraan - met spijt in mijn hart - om terug te keren naar Windows. Deze printproblemen frustreren enorm.

Offline ehalgra

  • Lid
Re: hp deskjet 3650 print alleen in kleur
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/26, 15:35:15 »
Femke,

Ik waardeer je hulp zeer en zal dat zeker afwachten. Het is echter niet de eerste keer dat ik met printbroblemen wordt geconfronteerd en ik kan er niet zonder.
Op alle andere fronten gaat werken met UBUNTU verder prima en verkies ik het ruimschoots boven Windows. Echter alles valt en staat met snel en goed kunnen printen. Ik kan daar niet zonder.