Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op apple  (gelezen 1762 keer)

macfreaker

  • Gast
Ubuntu op apple
« Gepost op: 2006/08/27, 17:05:47 »
Ik kan geen live cd starten op mijn apple Imac G3 600mhz.
Ik zie bij het starten de drivers laden en daarna wordt mijn scherm zwart en kan ik dus niets doen. Iemand een idee  wat dit zou kunnen zijn ?
Ik heb de laatste cd van ubuntu gedownload en ja ik heb de juiste (ppc) cd.

budster

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/27, 17:11:36 »
De live CD doet het wel?

heb de de iso gecheckt? cd gecheckt? download en brand anders opniew.

misschien is de Alternate CD install een optie voor jou (neem aan dat ze die ook voor de ppc hebben)

macfreaker

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/27, 17:41:18 »
Ben nu de de alternate cd aan het dwnloaden en zal het daarmee dan eens proberen. Nog juist een vraagje ? Wat is de alternate cd ? Wat is het verschil met de gewone ppc cd ?

budster

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/27, 18:06:55 »
Een wat minder fancy installer waarbij de kans dat iets mis gaat ook kleiner is.

Gast

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/27, 18:49:59 »
Citaat van: macfreaker
Ik kan geen live cd starten op mijn apple Imac G3 600mhz.
Ik zie bij het starten de drivers laden en daarna wordt mijn scherm zwart en kan ik dus niets doen. Iemand een idee  wat dit zou kunnen zijn ?
Ik heb de laatste cd van ubuntu gedownload en ja ik heb de juiste (ppc) cd.
Heb je de Alternate voor PPC nu wel kunnen installeren? Ik heb het zelfde probleem, bij mij boot de cd maar bij het laden van Ram springt de cumputer automatisch op Firmware over...

Groeten John

budster

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/27, 19:03:07 »
Wellicht een bugje in de PPC versie, jullie doen er misschien verstandig aan om eens op het engelstalige gedeeltje te kijken. Zover ik weet lopen hier niet zo gek veel mensen met een mac rond.

Maar als de alternate CD install lukt, laat het dan even weten. Daar zijn andere PCC gebruikers weer mee geholpen.

macfreaker

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/27, 23:07:41 »
De installatie van de alternate cd is gelukt, maar heeft enorm lang geduurd en het opstarten achteraf duurt ongeveer een half uur en firefox starten duurt 15 minuten.Besluit :installatie is niet gelukt.
Iemand iets anders ?

budster

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/27, 23:09:41 »
Ga eens in je logs snuffelen, dat er iets niet goed loopt is duidelijk maar wel interessant om te weten wat.

EdKroket

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/18, 13:07:35 »
Probeer de niewste versie op een G4 te installeren maar kan niet opstarten van CD
Idee?

Ed

henk1305

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/18, 13:34:09 »
hoeveel ram zit er in die mac?

Gast

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/18, 19:10:05 »
Ik kwam laatst deze link tegen: http://macwereld.nl/index.php?option=com_content
&task=view&id=161&Itemid=174  (= 1 regel, maar ik heb m ff geknipt anders zag je de laatste twee cijfers niet in dit venster)
Misschien biedt hij niet direct vollledig het antwoord op de vraag, maar beantwoord hij wel weer andere vragen of kun je er mee verder.

Rob

EdKroket

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/19, 10:59:06 »
Ik heb ondertussen de alternatieve CD gedownload en geinstalleerd. No problem. Ik kan nu Ubuntu opstarten en gaat tot en met het inloggen goed. Na het inloggen blijft m'n scherm rood/streperig en krijg verder niets te zien. Iemand een idee?

EdKroket

  • Gast
Ubuntu op apple
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/20, 06:23:59 »
Ik heb de Live CD opnieuw gebrand maar nu op een CD-R i.p.v. CD-RW en kan ik opstarten van de Live CD.
Ik heb van af de Live CD geinstalleerd en nu start ie ook zonder CD gewoon door en kan ik eindelijk met Ubuntu aan de slag. Mijn enige probleem nog is m'n schermresolutie. Deze kan niet hoger dan 1014x768. Beetje vervelend want ik  heb een flatscreen met een standaard instelling van 1278x1024. Heb dus een erg onscherp beeld. Iemand een idee?
Ik heb al de How/to/binary/ati geprobeerd maar dat lukt niet.