Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Identi.ca groep  (gelezen 1205 keer)

Identi.ca groep
« Gepost op: 2009/01/27, 18:34:26 »
Identi.ca is pas geleden ge-updated (verschrikkelijk Nederlands woord, heeft iemand daar een alteratief voor?) en ondersteund nu ook groepen! Ik heb net een groep voor Ubuntu NL geregistreerd: http://identi.ca/group/ubuntunl. Wordt allen lid!

Identi.ca is een opensource variant op Twitter en er zitten best veel Ubuntu gebruikers op. Misschien wel leuk om er ook eens op te komen.

NB: Indien gewenst wil ik de beheerdersrechten wel overdragen op iemand in het bestuur van Ubuntu NL.

edit: foutje uit titel gehaald :)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/28, 17:23:58 door Johan van Dijk »
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline joop13

  • Lid
Re: Idenit.ca groep
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/27, 19:23:35 »
Identi.ca is pas geleden ge-updated (verschrikkelijk Nederlands woord, heeft iemand daar een alteratief voor?) en ondersteund nu ook groepen! Ik heb net een groep voor Ubuntu NL geregistreerd: http://identi.ca/group/ubuntunl. Wordt allen lid!

Alternatief voor ge-updated: Opgewaardeerd?

Identi.ca is een opensource variant op Twitter en er zitten best veel Ubuntu gebruikers op. Misschien wel leuk om er ook eens op te komen.

NB: Indien gewenst wil ik de beheerdersrechten wel overdragen op iemand in het bestuur van Ubuntu NL.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline JvH

  • Lid
Re: Idenit.ca groep
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/27, 19:29:43 »
'Geüpdatet' (ja zo schrijf je het echt, kijk maar: http://www.onzetaal.nl/advies/skaten.php, idd verschrikkelijk) is te vertalen als 'bijgewerkt'.

Re: Idenit.ca groep
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/27, 19:33:38 »
Engelse leenwoorden dienen via de Nederlandse regels, als zwakke werkwoorden behandeld te worden.

Re: Idenit.ca groep
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/27, 19:43:13 »
Ai! Dan heb ik een lelijke spelfout gemaakt.
Bedankt voor de uitleg. ;)

(Een voordeel aan Ubuntu vind ik trouwens de Nederlandse vertalingen. In de meeste gevallen wordt niet het Engelse woord, zoals printen, vernederlandst, maar een echt Nederlands alternatief gekozen, zoals Afdrukken.)
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Double12

  • Lid
Re: Idenit.ca groep
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/27, 21:13:57 »
De ene kant is natuurlijk dat op Twitter minder over open source wordt gesproken, maar de andere kant is weer dat bij Identi.ca weer alleen open source geeks zitten die over open source projecten praten.

De reden hiervoor is waarschijnlijk dat mensen die over hun leven willen praten, het niks boeit dat Identi.ca open source is, dus die gebruiken gewoon Twitter.

Offline HP

  • Lid
Re: Idenit.ca groep
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/28, 17:18:38 »
NB: Indien gewenst wil ik de beheerdersrechten wel overdragen op iemand in het bestuur van Ubuntu NL.
Volgens mij zoeken ze weer bestuursleden, misschien wat voor jou? :rolleyes:
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]