Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help! Muisklik op werkbladwisselaar verwijdert alles!  (gelezen 813 keer)

Help! Muisklik op werkbladwisselaar verwijdert alles!
« Gepost op: 2007/10/28, 17:10:14 »
Beste forumleden,

Sinds een paar dagen heb ik last van het volgende: Als ik in 7.10 van werkblad wil wisselen, verdwijnt na een muisklik op 1 van de andere 4 werkbladen (de vierkantjes op de balk rechtsonder) alles van mijn scherm, dus bestandsiconen, taak- en andere balken enzovoorts. Wat rest is alleen het plaatje van de achtergrond. Ik weet niet hoe ik weer in de vorige situatie kan terugkomen. Om verder te kunnen werken is het enige wat ik nog kan doen iedere keer na dat verschijnsel mijn laptop herstarten.
O ja, de visuele effecten "aangepast" heb ik ingeschakeld.

Wie kent dit probleem en weet raad?
Bij voorbaat hartelijk dank.

John

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Help! Muisklik op werkbladwisselaar verwijdert alles!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 17:19:35 »
Ik geloof dat in de compiz settings manager onder General_options > Desktop_size horizontal_virtual_size als 4 instellen, vertical_desktop_size als 1 en number_of_desktops als 1 instellen, hielp. Ik weet echter niet meer of dit wel of niet de oplossing was, maar compiz uitschakelen helpt zeker.

Help! Muisklik op werkbladwisselaar verwijdert alles!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 00:08:57 »
Citaat van: Kiwinote
Ik geloof dat in de compiz settings manager onder General_options > Desktop_size horizontal_virtual_size als 4 instellen, vertical_desktop_size als 1 en number_of_desktops als 1 instellen, hielp. Ik weet echter niet meer of dit wel of niet de oplossing was, maar compiz uitschakelen helpt zeker.
Hartelijk dank Kiwinote. Het heeft geholpen!
Misschien weet je dit ook? Met Ctrl+Alt+linker muisknop en daarna slepen met de muis krijg ik de kubus aan het draaien, maar weet je ook hoe je hem vastzet? Als ik de knoppen loslaat verschijnt namelijk het actieve werkblad weer
en is de kubus weg.

John

mickvdv

  • Gast
Help! Muisklik op werkbladwisselaar verwijdert alles!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 07:33:43 »
Ik weet niet of dat kan,,.. Je kan eens in de instellingen van compiz gaan kijken.