Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 1 april grap met ubuntu  (gelezen 13884 keer)

1 april grap met ubuntu
« Gepost op: 2011/03/25, 17:00:33 »
ik wil een 1 april grap uithalen bij mijn vader dat ubuntu automatich op start vanaf live cd
zo dat hij zich kapot schrikt als er een ubuntu desktop in beeld komt :D


jesse2314

  • Gast
« Laatst bewerkt op: 2011/03/25, 17:04:13 door jesse2314 »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/25, 17:10:52 »
1. Doe een Ubuntu cd in de speler.
2. Doe de speler dicht.
3. ????
4. PROFIT!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/25, 17:18:49 »
Maak een scherm afbeelding van zijn desktop. Daarna die als achtergrond zetten. Onder balk en zo autohide zetten.

Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/25, 17:19:31 »
@Luuk: XD
3. Zet de computer aan

jesse2314

  • Gast
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/25, 17:21:00 »
Een bsod schreen saver zou wel vet zijn XD
Hier de tut ;)
http://www.abforum.be/showthread.php?t=10861

En voor nog meer leuke geintjes.
http://linuxers.org/pranks
« Laatst bewerkt op: 2011/03/25, 17:23:39 door jesse2314 »

Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/25, 22:36:50 »
Een windows tweak ???
Kijk hier is.

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/ubuntu-op-windows-vista-laten-lijken-collega-grap/

Ja, dit herinner ik me, leuke stunt.

Ook een leuk grapje met de DVD lade, dat om de 5 seconden automatisch open/dicht klapt.
Wel een VBS Scriptje, helaas, maar als je het onder Windows doet, wel even in de map "Opstarten" zetten.
Heb ik als collega grapje gedaan op een laptop, en die staan bekend als lades die vanzelf niet dicht gaan.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/25, 22:41:17 »
Of als het om een laptop gaat, een cd pakken, daar een rand van afknippen (zorgen dat het rondje aan de binnenkant nog dicht blijft!) en die dan in de laptop stoppen. Als je de laptop aan zet begint 'ie geluid te maken alsof 'ie elk moment op kan stijgen ;D maar het niet goed voor de laptop.

Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/26, 02:44:11 »
De Ubuntu-live CD in de lade stoppen bij een totaal onvoorbereide MS-gebruiker vind ik onverantwoord. Die mensen klikken op alles ja en amen dus voor je het weet heeft ie zijn hele harde schijf gewist en staat er ubuntu op. Dat levert 'm dan misschien wel een heel prettig OS op, maar hij is wel al zijn data kwijt...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/26, 07:56:49 »
De Ubuntu-live CD in de lade stoppen bij een totaal onvoorbereide MS-gebruiker vind ik onverantwoord. Die mensen klikken op alles ja en amen dus voor je het weet heeft ie zijn hele harde schijf gewist en staat er ubuntu op. Dat levert 'm dan misschien wel een heel prettig OS op, maar hij is wel al zijn data kwijt...

Daar heb je een punt. En bovendien is het niet handig om van cd op te starten. Duurt te lang, dus maakt een onrealistische indruk. Plus: je hebt je vaders kans om naar linux te gaan naar de kl*ten geholpen ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/26, 22:20:57 »
Maak een bat file en laat die opstarten met windows.
Bij iedere keer OK klikken krijgt hij dan een andere popup met tekst die je er zelf in hebt gezet.
Dit kun je eindeloos door laten lopen maar je kunt het ook rond laten gaan.
Is 11 jaar geleden dat ik zo iets heb gemaakt maar je moet een tekst file maken met daarin een send regel. Weet zo niet meer hoe. Maar wij gebruikte het om berichten te versturen naar andere pc's in een netwerk.
Als pc adres gebruik je dan de naam van de pc waar je het op zet.

Altijd leuk. Vooral als je een stage lopertje hebt die er niets van snapt XD
Kregen altijd de eerste keer zo'n bat file op hun pc.
Net of de pc allemaal vragen stelde. Deden ze netjes en ze trapte er allemaal in.
Wat kun je studenten leuk voor de gek houden.
De pc ziet dat je te laag zit, zet je stoel wat hoger. En hop daar gingen ze omhoog =D

Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/26, 23:51:58 »
O ja, Net Send, iets wat sinds Windows XP SP2 voor altijd geblokkeerd is geworden.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/27, 05:08:26 »
O ja, Net Send, iets wat sinds Windows XP SP2 voor altijd geblokkeerd is geworden.

Ja Net Send.
Was ook in 98 of win 2000 dat ik het gebruikte.

Was een leuk programmaatje. Je kon er leuke dingen mee doen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/27, 10:38:50 »
Maak een bat file en laat die opstarten met windows.
Bij iedere keer OK klikken krijgt hij dan een andere popup met tekst die je er zelf in hebt gezet.
Dit kun je eindeloos door laten lopen maar je kunt het ook rond laten gaan.
Is 11 jaar geleden dat ik zo iets heb gemaakt maar je moet een tekst file maken met daarin een send regel. Weet zo niet meer hoe. Maar wij gebruikte het om berichten te versturen naar andere pc's in een netwerk.
Als pc adres gebruik je dan de naam van de pc waar je het op zet.

Altijd leuk. Vooral als je een stage lopertje hebt die er niets van snapt XD
Kregen altijd de eerste keer zo'n bat file op hun pc.
Net of de pc allemaal vragen stelde. Deden ze netjes en ze trapte er allemaal in.
Wat kun je studenten leuk voor de gek houden.
De pc ziet dat je te laag zit, zet je stoel wat hoger. En hop daar gingen ze omhoog =D

klikhierniet.net Niet op klikken is alleen een suggestie voor je pa...
« Laatst bewerkt op: 2011/03/27, 10:45:17 door tiempjuuh »

Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/27, 11:43:18 »
O ja, Net Send, iets wat sinds Windows XP SP2 voor altijd geblokkeerd is geworden.

Ja Net Send.
Was ook in 98 of win 2000 dat ik het gebruikte.

Was een leuk programmaatje. Je kon er leuke dingen mee doen.
Da's knap, 98 heeft geen Net commando's.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/27, 12:20:21 »
Of zorg dat die pc meteen weer reboot als 'ie boot. :'D

jesse2314

  • Gast
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/27, 13:07:12 »
@luuk, dat kan als je windows 98 op je pc hebt en er 2 gb ram in doet :P
Dan blijft ie rebooten tijdens het booten :P

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/27, 13:51:02 »
bij windows?
gewoon in de map opstarten ene bat-bestandje zetten met:

shutdown -s -t [tijd-in-seconden-die-je-de-gebruiker-gunt]

dus shutdown -s -t 600geeft de gebruiker 10 minuten om het commando "shutdown -a" te geven.
zo'n tijdslimiet bevorderd de werkdruk XD

jesse2314

  • Gast
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/27, 14:11:58 »
Maar je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat het een 1 april grap blijft.
En niet dat ubuntu straks beschadigd.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/27, 18:38:23 »
O ja, Net Send, iets wat sinds Windows XP SP2 voor altijd geblokkeerd is geworden.

Ja Net Send.
Was ook in 98 of win 2000 dat ik het gebruikte.

Was een leuk programmaatje. Je kon er leuke dingen mee doen.
Da's knap, 98 heeft geen Net commando's.

Dan draaide we 2000 op het werk. Weet het al niet meer wat we daar draaide.
Enige dat ik nog weet is dat ik in Windows Unigraphics en in Unix Catia 4 draaide.

Offline kasper2

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/27, 19:12:35 »
Of als het om een laptop gaat, een cd pakken, daar een rand van afknippen (zorgen dat het rondje aan de binnenkant nog dicht blijft!) en die dan in de laptop stoppen. Als je de laptop aan zet begint 'ie geluid te maken alsof 'ie elk moment op kan stijgen ;D maar het niet goed voor de laptop.

Die is niet aan te raden als 1-aprilgrap. Het kan namelijk een vrij dure grap worden..

Als je stukken van een cd afknipt, raakt hij in onbalans als hij gaat draaien. Dat vindt een cd niet leuk, met als gevolg dat hij uit elkaar kan spatten. De brokstukken slopen dan op z'n minst de cd/dvd-drive en met een beetje pech ook de rest van de laptop.
Het schijnt ook wel eens met intacte cd's te gebeuren (niet vaak, maar toch..). Als je stukken van cd's af gaat knippen wordt de kans veel groter.
Alles is relatief

Offline Luuk58

  • Lid
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/27, 19:24:48 »
Of als het om een laptop gaat, een cd pakken, daar een rand van afknippen (zorgen dat het rondje aan de binnenkant nog dicht blijft!) en die dan in de laptop stoppen. Als je de laptop aan zet begint 'ie geluid te maken alsof 'ie elk moment op kan stijgen ;D maar het niet goed voor de laptop.
Die is niet aan te raden als 1-aprilgrap. Het kan namelijk een vrij dure grap worden..

Als je stukken van een cd afknipt, raakt hij in onbalans als hij gaat draaien. Dat vindt een cd niet leuk, met als gevolg dat hij uit elkaar kan spatten. De brokstukken slopen dan op z'n minst de cd/dvd-drive en met een beetje pech ook de rest van de laptop.
Het schijnt ook wel eens met intacte cd's te gebeuren (niet vaak, maar toch..). Als je stukken van cd's af gaat knippen wordt de kans veel groter.
Hahaha, je laptop is kapot, 1 april! ;D XD
« Laatst bewerkt op: 2011/03/27, 19:58:33 door Luuk de Leest »

jesse2314

  • Gast
Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/27, 19:40:16 »
@luuk, dat zijn geen 1 april grappen.
Dat is het vernielen van andermans spullen!

Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/29, 12:53:54 »
Een wat onschuldige grap is misschien de startpagina van zijn browser te veranderen. Laat hem bijvoorbeeld opstarten met een lokale pagina waarop een paar 'leuke' foto's van hem/haar te bewonderen zijn. Wil je hem of haar laten schrikken, rip dan de code van bijvoorbeeld facebook of hyves zodat het in eerste instantie lijkt alsof ze daarop te bewonderen zijn.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: 1 april grap met ubuntu
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/29, 12:59:31 »
Wat ik ook wel eens gedaan heb (niet op 1 April), is de snelkoppeling van RickRolling.com in de Opstart map gestopt.
Dus als een leerling ging inloggen, startte die site op, en omdat CTRL-Alt-Delete uitgeschakeld is op de leerlingen account, en ze woedend waren omdat ze het niet weg konden klikken, moest ik via Administrator inloggen, en de snelkoppeling er weer uit halen.

Ik was op die school een van de Administrators, en leerling tegelijk, dus ik kon het weer ter plekke oplossen.