Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel Panic en server niet opnieuw te installeren  (gelezen 1204 keer)

Offline John K

  • Lid
Kernel Panic en server niet opnieuw te installeren
« Gepost op: 2008/09/01, 19:35:37 »
Ik kan mijn server wel opstarten, maar geen nieuwe systeem installeren; Kernel Panic!!!

Wat is een kernel panic en ligt het aan de software of aan de computer hardware zelf???

John

Kernel Panic en server niet opnieuw te installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/01, 19:44:30 »
Kernel panic is iets als een blauw scherm, maar dan zonder het blauwe :P. Ik denk dat het aan je hardware ligt, een kernel panic krijg je niet zomaar. Wat geeft de kernel precies aan?

Offline John K

  • Lid
Kernel Panic en server niet opnieuw te installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/01, 20:28:07 »
De comp geeft aan;

kernel panic not syncing; fatal exeption interupt

en

kernel panic not syncing; fatal exeption attempted to kill init

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Bij het opstarten krijg ik ook zoiets als 'ide found, no 80 cable conducted' of zoiets (het gaat te snel).

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

John

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Kernel Panic en server niet opnieuw te installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/01, 21:45:21 »
No syncing wijst op geen harde schijf als ik mij niet vergis.
En die andere melding zou kunnen wijzen op een slechte kabel?

Even die comp openvijzen, de kabels van de hd losmaken en terug vastzetten zou het wel eens kunnen oplossen.
En check meteen eens de jumper (master, slave of cable select indien je nog met ide's zit).

Kernel Panic en server niet opnieuw te installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/01, 22:26:32 »
De eerste melding heeft denk ik te maken met de tweede. Je harde schijf is sneller dan een 40 aderige IDE kabel aan kan. Je moet er een hebben met 80 aders. Tegenwoordig wordt er niet anders meer gebruikt eigenlijk.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline John K

  • Lid
Kernel Panic en server niet opnieuw te installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/02, 13:35:21 »
Citaat van: prikkebeen2
De eerste melding heeft denk ik te maken met de tweede. Je harde schijf is sneller dan een 40 aderige IDE kabel aan kan. Je moet er een hebben met 80 aders. Tegenwoordig wordt er niet anders meer gebruikt eigenlijk.
Nou, dat ga ik dan veranderen. Bedankt!

Offline John K

  • Lid
Kernel Panic en server niet opnieuw te installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/04, 21:21:12 »
Citaat van: prikkebeen2
De eerste melding heeft denk ik te maken met de tweede. Je harde schijf is sneller dan een 40 aderige IDE kabel aan kan. Je moet er een hebben met 80 aders. Tegenwoordig wordt er niet anders meer gebruikt eigenlijk.
Inderdaad, alle problemen zijn opgelost door het vervangen van de IDE kabel! Bedankt voor de tip.

John K