Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet  (gelezen 926 keer)

Gast

  • Gast
draadloos internet
« Gepost op: 2006/10/15, 15:08:41 »
Hoi., Ik ben nieuw op het gebied van ubuntu maar ik heb dus en livecd maar als ik die opstart krijg ik geen netwerkconnetie(en dat zo wel moeten werken met een livecd hebik begrepen)
ik kan dus niet op internet in heb de andere topics denk ik allemaal bekeken en niets gevonden
Ik heb een core2dou 2.13 ghz met een usb-stick van qtec en een router van linksys
onder xp perfect.
hoe krijg ik het onder linux goed?
bvd

osc4r

  • Gast
draadloos internet
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/15, 15:23:09 »
Wat bij mij heeft geholpen is een nieuw IP laten aanwijzen door de router. Elke PC in mijn netwerk krijgt automatisch een IP aangewezen, en dit veranderde toen ik van distributie wisselde..

Als het goed is zit er een rode reset knop op je router, hou die een paar seconden ingedrukt en keep your fingers crossed!

Wat ook nog kan is dat je drivers moet downloaden van het internet en die 'gebruiken' via ndiswrapper... Maar ik ben wat dat betreft een volledige leek, dus dat moet iemand anders je uitleggen :)

Offline hadez

  • Lid
draadloos internet
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/15, 17:54:23 »
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen, is als volgt:

systeem --> beheer --> Netwerk

Als ubuntu de juiste drivers heeft, zie je een paar verbindingen, bij mij te weten:

Draadloze verbinding (de interface wlan0 is actief/niet actief)
Ethernetverbinding (De interface eth0 is actief/niet actief)
Modemverbinding (De interface ppp0 is niet geconfigureerd)

selecteer "Draadloze verbinding"
--> eigenschappen (eerst "activeren?)
--> aanvinken "Deze verbinding activeren"

Dan moet je weten wat je netwerknaam (Essid) is. Die moet je opzoeken in het bijbehorende boekje, of surfen naar meestal (standaard gateway) 127.0.0.10
Dan de instellingen op je Acces Point wijzigen/veranderen naar wens, en diezelfde instellingen invoeren bij de "interface eigenschappen".

Bij "verbinding instellingen" zou ik bij configuratie "DHCP" kiezen, zodat je niet hoeft te klooien met "IP-adres" enzo.

--> Ok

Weer terug bij "Netwerkinstellingen" vertel je je pc "standaard gateway is wlan0.

Verder naar "algemeen" (

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloos internet
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/15, 21:09:28 »
WPA-beveiliging in de router zitten? Geeft vaak problemen. Kies voor WEP en MAC-adresfilter, dat werkt wel.

Groet, Pjotr.

Gast

  • Gast
draadloos internet
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/17, 09:58:05 »
Ik hep alleen wep aanstaan dus dat moet geen probleem wezen
hadez:   mijn standaart blijft niet op wlan0 staan dus mischien is dat het probleem?  en waar vind je je eigen computernaam?