Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren ubuntu naast win7  (gelezen 591 keer)

Offline lvds335

  • Lid
installeren ubuntu naast win7
« Gepost op: 2012/08/19, 13:50:28 »
beste,
heb Ubuntu 1204 LTS gedownload, op cd en dvd gebrand met IMG BURN. geprobeerd op te starten maar ik krijg elke keer de boodschap: no default or UI configuration directive found

moet dr nog iets anders met de gedownload file gebeuren om dr mee op te kunnen starten ?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: installeren ubuntu naast win7
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/19, 16:18:04 »
Ervan uitgaande dat je het iso-bestand op de juiste manier hebt gebrand, namelijk door in het brandprogramma te kiezen voor het maken van een image, probeer eens of de oplossing die hier wordt gegeven, helpt.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/19, 16:28:05 door Mikkel »

Offline lvds335

  • Lid
Re: installeren ubuntu naast win7
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/21, 22:04:22 »
tja, met imgburn gewoon ISO -> DISK , voor de rest geen details eingelijk. waar kan ik dan nog veranderingen aanbrengen voor ik ga branden? ik lees niks over bootable of zo.
nu heb ik me moeten behelpen met Wubi, werkt overigens ook wel maar was zoals gezegd niet de opzet.
de link in je reactie heeft voor mij helaas nog geen oplossing kunnen brengen

Re: installeren ubuntu naast win7
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/22, 03:06:29 »
Is het ISO-bestand intact? controleer dit middels de hash-som op de downloadpagina. Gebruik een tool als http://www.winmd5.com/ om te verifiëren.

Re: installeren ubuntu naast win7
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/22, 08:21:05 »
De melding komt gewoonlijk voor op een systeem waar de bios geheel geen besturings-systeem kan vinden. Dit hoeft niet persee van de cd-rom te zijn.

Probeer je Ubuntu te installeren op een lege pc of eentje waar al een ander besturings-programma op staat?
Als het een lege pc is kan het zijn dat de cd-rom niet word gelezen en de bios direct naar de (lege) hdd gaat waar dan uiteraard geen systeem beschikbaar is.

Handig is om te controleren of in de bios de cd/dvd-rom wel voor de hdd staat in de opstart volgorde.

Offline lvds335

  • Lid
Re: installeren ubuntu naast win7
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/22, 13:02:57 »
besturing: op C staat win 7, deze had qua volume dan met de cd tijdens de inst v ubuntu  gehalveerd moeten worden.
en in de bios staat de cd vóór de HDD. en de iso komt van de ubuntu-site, die zou ik alsnog kunnen controleren.

Offline lvds335

  • Lid
Re: installeren ubuntu naast win7
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/22, 19:44:54 »
besturing: op C staat win 7, deze had qua volume dan met de cd tijdens de inst v ubuntu  gehalveerd moeten worden.
en in de bios staat de cd vóór de HDD. en de iso komt van de ubuntu-site, die zou ik alsnog kunnen controleren.

is idd fout...moet gewoon de 386 hebben

thnx