Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LO Writer, met meerdere gebruikers doc bewerken/markeren  (gelezen 481 keer)

LO Writer, met meerdere gebruikers doc bewerken/markeren
« Gepost op: 2019/01/30, 14:29:25 »
Wie heeft ervaring met werken aan 1 bestand met meerdere gebruikers?
Waarbij de wijzigingen per gebruiker in een aparte kleur worden bijgehouden?

Met Notities lukt mij dit wel: elke gebruiker heeft een eigen kleur, en zelfs de naam staat bij de Notities. En je kunt op elkaar antwoorden.
Maar de markeringen vd wijzigingen in de tekst krijgen allemaal dezelfde kleur...  ???
Stel Pietje stuurt mij een bestand met zijn wijzigingen in rood, ik stel mijn wijzigingskleur in op blauw, dan zijn zijn niet alleen -mijn- wijzigingen blauw, maar ook de wijzigingen van Pietje. Kortom, het is niet meer te zien wie wat heeft gewijzigd.

Nog mooier zou zijn; 1 bestand online en met 4 mensen daar aan werken, met uiteraard bijhouden wie wat wijzigt.
Uiteraard samen met non-Linux/LO gebruikers... dus MS Office voor Windows.
Wie heeft hier ervaring mee?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: LO Writer, met meerdere gebruikers doc bewerken/markeren
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/30, 15:00:14 »
Nog mooier zou zijn; 1 bestand online en met 4 mensen daar aan werken, met uiteraard bijhouden wie wat wijzigt.
Uiteraard samen met non-Linux/LO gebruikers... dus MS Office voor Windows.
Wie heeft hier ervaring mee?
Google Documenten. Dan kun je zelfs alle vier tegelijk aan het document werken....

Mijn kinderen gebruikten dat vroeger al, toen ze nog op school zaten.... Als ze een gezamenlijk werkstuk moesten maken met anderen. Heel handig: je kunt zelfs zien hoe lang elke individuele gebruiker eraan gewerkt heeft.

Re: LO Writer, met meerdere gebruikers doc bewerken/markeren
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/30, 15:10:50 »
Dank voor de suggestie; maar eigenlijk wil ik minder BigBrother, niet meer:)

Offline vanadium

  • Lid
Re: LO Writer, met meerdere gebruikers doc bewerken/markeren
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/30, 15:32:23 »
Standaard worden die wijzigingen aangeduid met een andere kleur per auteur. Hoe die kleur toegewezen wordt, weet ik niet. Wel is er een instelling die toelaat zelf kleuren te definïeren per soort wijziging, vb. groen voor toevoegingen, rood voor verwijderingen. Controleer dus eerst of dat goed staat in de opties (Tools - Options, Libreoffice Writer - Changes).

Re: LO Writer, met meerdere gebruikers doc bewerken/markeren
« Reactie #4 Gepost op: 2019/01/30, 16:04:01 »
Aha; het zit verstopt bij Kleur, en dan staat na openen boven het kleurenpallet een vinkboxje 'Op auteur'.
Helaas kun je dan niet meer zelf je kleur instellen of opmaak.


Re: LO Writer, met meerdere gebruikers doc bewerken/markeren
« Reactie #5 Gepost op: 2019/01/30, 17:17:54 »
Google Documenten. Dan kun je zelfs alle vier tegelijk aan het document werken....

Of een gedeelde map, binnen het huisnetwerk. Waar een netwerk voor bedoeld is. Of op een NAS.
Beperking dat er 1 tegelijk aan kan werken.

Gedeelde map is ook leuk voor gedeelde agenda en dat soort dingen. Je kunt bijvoorbeeld zelfs je Thunderbird mappen op een servermap zetten en dan op meerdere pc's gebruiken en meer van dat soort geintjes.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore