Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervanger voor powerdirector  (gelezen 1568 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Vervanger voor powerdirector
« Gepost op: 2010/03/03, 19:41:35 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een programma vergelijk baar met powerdirector (voor windows) Ik heb al het een en ander uitgeprobeerd en gezocht en misschien dat ik niet goed kan zoeken of dat ik te veel wil. Ik ben dus op zoek naar een DVD creatie software waar ik menu's kan toevoegen eventueel teksten in de film kan zetten en er daarna een iso van kan maken en het niet hoef te branden. De machine waarin ik de films bewerk is een Ubuntu en heeft geen brander dat moet ik op een Windows machine doen :( Nu heb ik al veel gevonden en allen kunnen iets van het geheel maar k kan niets vinden wat dit allemaal kan. Iemand een idee ???

Ik heb geprobeerd:
Openhot
Kdenlive
QDVDcreator
Openshot
Kino
mijn handtekening ????

Re: Vervanger voor powerdirector
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/03, 20:03:30 »
Ik bewerk zelf geen films, maar kijk ook eens naar cinelerra.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Vervanger voor powerdirector
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/13, 18:10:57 »
Ik meen me te herinneren dat kdenlive dat wel allemaal kan, wat lukte er niet mee bij jou?

Voor het op dvd zetten kun je kijken naar DVD Styler, wat kan exporteren naar ISO. (hoewel het zit onder de brandfunctie, zoals vaker) Ook menu's zijn geen probleem. Blijkbaar ondersteunt het ook subtitles: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/dvdstyler/index.php?title=FAQSubtitles , ik vermoed in srt-formaat. Om dat te genereren kun je geloof ik gnome subtitles gebruiken.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vervanger voor powerdirector
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/14, 09:01:37 »
In linux heb je niet die éne, geïntegreerde tool. Je video moet je samenstellen aan de hand van je bronmateriaal in een video-editor zoals Openshot, cinelerra, ....

Die video moet je uitschrijven naar een formaat dat voldoet aan de DVD vereisten. Dan kan je je DVD gaan samenstellen (volgorde video, menus, ...) met het genoemde DVD Styler (eenvoudigst) of met qdvdauthor (wat minder intuitief, maar krachtiger).

Die kunnen een ISO of een DVD folderstructuur uitschrijven, die je dan weer moet branden met nog een ander programma (vb. brasero).

Een beetje de linux filosofie van "één tool voor één job".