Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hspda  (gelezen 2117 keer)

Hspda
« Gepost op: 2008/04/22, 14:23:24 »
Hallo,

Ik zit vaak in de trein, op school heb ik geen internet, casema doet moeilijk, kortom zat ik te denken aan HSDPA. Nu heb je daar een ontvanger voor nodig. Ik vond bijvoorbeeld de Sony Ericsson MD300. Maar er staat alleen dat het alleen werkt op een systeem met 3000000 bugs en vaak een blue screen of death, ookwel windows genoemd.

De vraag is dus, kan zoiets ook met ubuntu?

Als dat wel kan zat ik te denken of het mogelijk was het internet mede door te sturen naar de UTP poort op mijn pc. en zo door te sturen naar het router zodat ook andere computers er gebruik van kunnen maken.

Dan zit ik nog met de vraag, hebben andere hier ervaring mee? Werkt het goed? Waar kan ik het beste een abbonement aansluiten?

Groet, een vlerk die boos is op casema.

Edit
Het is HSDPA ( High-Speed Downlink Packet Access )

Edit2
Van t-mobile:
    * HSDPA tot 7,2 Mbps /UMTS tot 384 Kbps
    * Voor Windows 2000/XP Home/XP Pro/Vista/MacOS X
    * Zeer eenvoudige installatie door het Zero-CD concept
    * Het internet op met slechts één klik
    * Sms versturen en ontvangen

neorejdv

  • Gast
Hspda
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/23, 09:12:25 »
Wij hebben hier ook een hsdpa verbinding. Ik heb een pcmcia kaart met een vodaphone kaart erin.
Ik krijg die pcmcia kaart helaas niet werkend in mijn ubuntu laptop. Aangezien het hier puur gaat om een internetverbinding te hebben waar niet zo makkelijk aan een normale internet verbinding te komen, heb ik gekozen om er een umts router voor te kopen. Deze werkt wel erg goed!.

Misschien dat de modenere usb oplossing tegenwoordig wel werken met 8.04.
Ik neem aan dat als je een hsdpa wil je provider je moet kunnen vertellen of het werkt.

ps. nog even een tip. Ik heb vernomen dat het KPN hsdpa/umts netwerk de beste/snelste is :)

Hspda
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/30, 19:55:12 »
Citaat van: neorejdv
Ik neem aan dat als je een hsdpa wil je provider je moet kunnen vertellen of het werkt.
Hahaha, sorry maar daar heb ik slechte ervaring mee :-). De klantservice van linksys, de klantenservice van medion, de klantenservice van casema, en vast nog heel veel meer zeggen dat ze Linux Niet ondersteunen, terwijl ik bij alles na enige tijd toch heb bereikt wat ik wilde, casema was even een andere verhaal dan.

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Hspda
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/30, 20:04:40 »
http://www.pharscape.org/ geen ervaring wel een link met info die er mee te maken heeft

gaea

  • Gast
Hspda
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 11:00:58 »
Ik ben veel in Duitsland en daar heb ik HSDPA/UMTS/GPRS via m'n Nokia mobieltje (6120) zowel met USB kabeltje (/dev/ttyACM0) als bluetooth.
Inbellen met Kppp in Kubuntu en Mandriva, enkel de APN string goed invullen.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/13679


Gerard

Offline ds500ss

  • Lid
Hspda
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/04, 21:16:03 »
bij modem-instellingen onder Beheer > Netwerk, of het netwerk icoon (rechtbovenin) op de systeem-balk
kies modem > Eigenschappen en kies tenslotte het verbindingstype