Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Professionele fotoproductie op Ubuntu

<< < (3/12) > >>

Ramana:
@ Midas  Er is ook een stand-alone versie beschikbaar.  In Kubuntu 13.10 kreeg ik die niet aan de praat, in Gnome-Ubuntu wel.

Vistaus:
@midas: De PPA is van de onderhouder, hij biedt er ook alleen maar Lightzone in aan. Als je het niet vertrouwt, prima, maar dan vertrouw je het programma zelf dus ook niet...

En anders kun je altijd nog Ramana's raad volgen...

RikRik:

--- Citaat van: midas op 2013/11/09, 10:45:54 ---Rikrik, ik vind ook de opgegeven PPA wat twijfelachtig. Oftewel ik kan er geen achtergrondinformatie over vinden wat betreft betrouwbaarheid. Ben een beetje huiverig voor zomaar installeren van een PPA. Ik blijf nog effe doorgaan met Darktable voor raw-bewerking. Voldoet hartstikke goed en draait vlot en stabiel onder LM 15. Wordt bovendien onderhouden door Ubuntu want d'r staat in software-centrum zo'n tekentje voor...

--- Einde van citaat ---

Hoi Midas, ik vraag mij af of ubuntuhandbook.org. onbetrouwbaar is. Misschien kan iemand anders dit beter beoordelen.
Ik ben geen voorstander van onbetrouwbare PPA's maar  ik wist even geen ander methode om Lightzone te installeren. Ben benieuwd hoe Ramana en Hcv dit gedaan hebben.
Na de installatie met de methode die ik gaf zou je gemakkelijk de ppa weer kunnen verwijderen, Lightzone  is zeer de moeite waard om te proberen, een prog die een aanwinst is voor m'n fotohobby  ;)

Vistaus:
Ubuntu Handbook is niet de onderhouder van die PPA... dat is de maker zelf, zoals ik al zei. Dus als je die PPA niet vertrouwt dan vertrouw je het programma zelf ook niet. En anders is er een standalone-versie of je kunt simpelweg het losse pakket uit de repo installeren (dus zonder de PPA). Mogelijkheden te over...

jvecht:

--- Citaat van: Vistaus op 2013/11/09, 11:24:47 ---@midas: De PPA is van de onderhouder, hij biedt er ook alleen maar Lightzone in aan. Als je het niet vertrouwt, prima, maar dan vertrouw je het programma zelf dus ook niet...

--- Einde van citaat ---

Als ik een PPA zie voor een Ubuntu programma dat linkt naar OpenSuse, dan word ik ook wat terughoudend. Niet dat ik dan het programma niet vertrouw. Maar er zijn wel meer argumenten om dan eerst even de kat uit de boom te kijken.

De ervaringen zijn hoogst positief. Ik begrijp wel ze inzake hardware ondersteuning nog bezig zijn met een inhaalslag.

Ik wens ze in ieder geval heel veel succes en ik ga het op de voet volgen.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie