Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met cd en Games  (gelezen 1926 keer)

Offline PhrK

  • Lid
Probleem met cd en Games
« Gepost op: 2009/12/05, 13:45:37 »
Hallo,
Ik heb net ubuntu 9.10 geinstalleerd omdat ik al die problemen met windows beu was.
Maar nu heb ik wel wat hulp nodig  :rolleyes:
Ik heb van al m'n games Iso's gemaakt, en die zou ik nu allemaal terug willen installeren.
Maar hoe begin ik eraan, is er een soort daemon tools voor ubuntu ? (liefst niets met terminal want daar snap ik niets van)
Ik heb al geprobeerd om een iso van DTM race driver 3 uit te pakken en zo de setup te installeren via wine, dat ging maar ik krijg het spel niet opgestart.
Ik heb ook een probleem als ik bv. een cd insteek van office, die kan ik namelijk niet openen met wine...
Ik heb de cd geopend, en dan setup.exe geopend met wine maar dat werkt niet  :-[

nog 1 klein vraagje: is het voldoende om via hardwarestuurprogramma's mn Nvidia 9600GT te installeren ? want DTM herkende de kaart niet.

Bedankt.

Re: Probleem met cd en Games
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/05, 13:51:26 »
Citaat
Maar hoe begin ik eraan, is er een soort daemon tools voor ubuntu ? (liefst niets met terminal want daar snap ik niets van)
rechtsklikken op iso -> openen met archive mounter.
Citaat
Ik heb ook een probleem als ik bv. een cd insteek van office, die kan ik namelijk niet openen met wine...
Wine is geen wondermiddel. Niet alle programma's werken even goed met Wine. Kijk op http://appdb.winehq.org voor een database met testresultaten van programma's in Wine, of gebruik Google (zoeken op iets als office 2003 wine).
Citaat
nog 1 klein vraagje: is het voldoende om via hardwarestuurprogramma's mn Nvidia 9600GT te installeren ? want DTM herkende de kaart niet.
Ja.

Offline PhrK

  • Lid
Re: Probleem met cd en Games
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/05, 14:01:37 »
Archive mounter vind ik niet  :|

Re: Probleem met cd en Games
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/05, 14:03:07 »
Welke Ubuntu-versie gebruik je?

Offline PhrK

  • Lid
Re: Probleem met cd en Games
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/05, 14:04:48 »
9.10

Re: Probleem met cd en Games
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/05, 14:15:13 »
Probeer GMount, Acetone-ISO, Furious ISO Mount... Je kunt ook zelf eens Googlen als je wilt.

Offline PhrK

  • Lid
Re: Probleem met cd en Games
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/05, 14:56:14 »
Ik heb Gmount en AcetoneIso maar het probleem is dat de Iso's van "windows" games zijn, ik had ze gemaakt omdat ik niet elke keer de cd wil insteken.
Maar als ik Gmount om AcetoneIso gebruik kan ik mn spel nog stees niet installeren  :|

Re: Probleem met cd en Games
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/05, 16:14:19 »
Maar je begrijpt toch wel dat de inhoud van die iso' s helemaal niets te maken heeft met het feit of je de iso' s kunt mounten? Of er nu foto' s, documenten of iets anders in zo' n image zit: je kunt het ding gewoon mounten. En nogmaals, Wine is geen wondermiddel. Lees mijn vorige antwoorden nu eens door.

Re: Probleem met cd en Games
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/05, 20:13:57 »
@Cumulus: Maar jij moet ook de vorige antwoorden eens doorlezen. Je vraagt welke Ubuntu-versie hij gebruikt terwijl dat toch duidelijk in zijn beginpost staat ;)