Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xgl + afmelden  (gelezen 797 keer)

Firebird

  • Gast
Xgl + afmelden
« Gepost op: 2006/08/26, 17:23:00 »
Hi all,

Sinds kort staat Xgl/Compiz op m'n computer, wat goed werkt - alleen gebeuren er rare dingen wanneer ik me probeer af te melden.

Als de pc opstart zie ik gdm zoals normaal. Ik heb de tweede howto van deze site gebruikt waardoor ik Xgl als sessie kan kiezen. Inloggen gaat zoals normaal, maar wanneer ik klik op 'afmelden' krijg ik een screwed up versie van gdm te zien: een wit scherm, met een lichtgrijs rechthoekig vak waar normaal het tekstvak voor de gebruikersnaam komt. Ook de terminals zien er op dat moment vreemd uit, Ctrl + F1-F6 geven een roodachtig scherm. Er is nergens tekst te zien, maar de computer reageert nog op input. Zo kan ik bijvoorbeeld Ctrl+alt+del gebruiken vanuit de terminal of zelfs inloggen in wat doorgaat voor gdm, maar in het laatste geval krijg ik bijna onmiddellijk een crash (nog voor ik iets van de desktop zie)- enkel de resetknop is een uitweg.

Nu, herstarten van de Xserver (Ctrl+Alt+Backspace) werkt wel, dus het is geen ramp...

Heeft iemand soms een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen, of te weten komen wat er gaande is? :)

Grafische kaart: Hercules Radeon 9800 Pro 128 MB

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Xgl + afmelden
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/26, 18:21:54 »
Zoek eens naar foutmeldingen van X in de logs in /var?