Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grsync over netwerk  (gelezen 1908 keer)

Grsync over netwerk
« Gepost op: 2010/05/24, 15:15:37 »
Ik zou een backup willen organiseren via Grsync over mijn lokaal netwerk.  Maar blijkbaar moet ik daarvoor eerst mijn backupschijf mounten.  Het gaat om een backupschijf die onder een windows bestandssysteem draait, zodat ik ze vanaf mijn Ubuntu-systeem benader via Samba.  Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat apparaat kan bereiken met Grsync? 
Jan Crikemans

Re: Grsync over netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/24, 16:02:51 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivo

  • Lid
Re: Grsync over netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/24, 21:21:07 »
Wélk windows bestandsysteem staat op die schijf?
Als dat FAT is dan zou ik er geen backup van je systeem op zetten gezien
het 8:3 naamgeving systeem op FAT.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Grsync over netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/25, 00:08:59 »
Het mounten van de netwerkschijf is alleszins gelukt, bedankt voor de tip.  Het is een backupschijf van Buffalo.  Ik heb in de winkel gezocht naar backupschijven over ethernet die met een Linux-bestandssysteem werken, maar dat heb ik niet gevonden.  Het is vervelend, maar Bill Gates regeert nog altijd een veel te groot stuk van de wereld.  Ik hoop dus maar dat dit veilig is.  Wat bedoel je met het 8:3 naamgevingsysteem op FAT.  Ik werk wel reeds jaren met Linux, maar ben niet echt een informaticus...
Jan Crikemans

Offline ivo

  • Lid
Re: Grsync over netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/25, 22:26:15 »
Het mounten van de netwerkschijf is alleszins gelukt, bedankt voor de tip.  Het is een backupschijf van Buffalo.  Ik heb in de winkel gezocht naar backupschijven over ethernet die met een Linux-bestandssysteem werken, maar dat heb ik niet gevonden.  Het is vervelend, maar Bill Gates regeert nog altijd een veel te groot stuk van de wereld.  Ik hoop dus maar dat dit veilig is.  Wat bedoel je met het 8:3 naamgevingsysteem op FAT.  Ik werk wel reeds jaren met Linux, maar ben niet echt een informaticus...

Jammer dat je dan niet de Western Digital MyBook bent tegengekomen want die draait wel op Linux. Ik heb hem hier als een NFS server draaien  XD

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=587

inaninck@renault:~$ ssh mybook
inaninck@mybook's password:
[inaninck@MyBookWorld ~]$ uname -a
Linux MyBookWorld 2.6.17.14 #1 PREEMPT Mon Mar 26 12:36:33 BST 2007 armv5tejl GNU/Linux
[inaninck@MyBookWorld ~]$

Met het 8.3 naamsysteem wordt bedoeld dat bestandsnamen maximaal 8 karakters voor en 3 achter de punt kunnen hebben, zoals bijvoorbeeld in autoexec.bat.
Wanneer je daar je lange(re) linux bestandnamen naartoe schrijft ben je bij een restore ehhrrmm, in de aap gelogeerd, om het zo maar uit te drukken.


There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.