Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk werkt, alleen de snelheid voor lokaal netwerk is langzaam  (gelezen 1251 keer)

Offline Hij

  • Lid
Mijn draadloos netwerk werkt, ik maak gebruik van de livebox van online.
Nu is de snelheid voor internet goed, dat wat mijn verbinding aankan.
Maar de snelheid voor het lokaal netwerk is te langzaam!
Ik stream mijn geluid vanaf de laptop naar de pc via pulse audio, heel gemakkelijk. Ik heb gekeken dat ik met de kabel hier ongeveer 250 kb/s voor nodig heb, met de wireless verbinding haal ik ongeveer 100 kb/s, met het gevolg dat het geluid flink happert.
Weet iemand een manier om de snelheid voor lokaal netwerk via wireless te verhogen. De pc is verbonden via een kabel, de laptop via wireless en ik maak gebruik van de livebox. Ook heb ik geen encrypty erop gezet, omdat dat denk ik het snelst is.

Ik heb de drivers geinstalleerd, ook heb ik deze link gevolgt; http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1
Was een tip in een ander topic hier.
Ik heb een dell 1501 laptop met een broadcom chipset aanboord

Edit:
Als ik op connection information klik zie ik bij verbinding met de kabel 100 Mb/s en met wireless 1 Mb/s
« Laatst bewerkt op: 2008/12/29, 17:02:34 door Hij »

Weet je zeker dat het apparaat waarnaar je streamt wel hogere verbindingen aankan?

Doe eens in de terminal:

sudo iwconfig wlan0 rate 54M

Offline Hij

  • Lid
Als dat ik dat doe, krijg ik niets te zien in de terminal.
(Bedankt voor het meedenken!)

Als dat ik dat doe, krijg ik niets te zien in de terminal.
(Bedankt voor het meedenken!)
Dat hoort zo. Is je snelheid nu trouwens weer goed?

Offline Hij

  • Lid
Dat hoort zo. Is je snelheid nu trouwens weer goed?
Nee de snelheid blijft hangen op 100 kb/s. Wel als ik bij connection information kijk staat daar 54 Mb/s. Toch gaat die niet sneller.