Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Deels Opgelost] Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.  (gelezen 3875 keer)

Gnome heeft een geweldig (al is die van XFCE fijner) weerapplet geintegreerd met de kalender voor op het paneel. Er is echter een probleempje: wanneer de lucht helder is dan zou er iets als onbewolkt of heldere lucht moeten komen te staan. Echter dit gebeurt niet, er staat dan gewoon "onbekend", zie screenshot. Wanneer er bewolking, regen of nevel is dan staat het wel goed aangegeven. Is dit bij jullie ook?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/11, 17:56:41 door erik1984 »

Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/08, 00:05:07 »
Bij mij niet.



« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 00:09:35 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/08, 00:19:37 »
Ah, het kan dus wel. Het zou aan het weerstation kunnen liggen, dwz aan de data die daarvan wordt doorgegeven. Heb het weer ook in de terminal opgevraagd met weather-util en dan zegt ie bij bewolkt weer wel "sky conditions: partly clouded" maar bij helder weer staan sky conditions er niet bij, vandaar waarschijnlijk 'onbekend'. Eens wat andere Nederlandse stations proberen dan.

Ter illustratie: Het is even bewolkt (klopt ook niet volgens mij) en nu staat het er keurig bij:
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 00:21:15 door erik1984 »

Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/10, 12:07:04 »
Even een klein bumpje aangezien ik dit probleem maar niet kan oplossen (Al is het nu tijdelijk opgelost doordat er continu bewolking is =D), ook op het Engelstalige forum geen respons gehad.

Zouden jullie indien het weer helder weer is, de uitkomst van het commando
weather-util -i [STATION]kunnen plaatsen?

weather-util kun je gewoon installeren met sudo apt-get install weather-util, is maar een klein programma.

Voor [STATION] moet je dan de code van een weerstation invoeren, een paar bekende voor Nederland:
EHAM - Schiphol
EHVK - Volkel (Uden)
EHEH - Eindhoven
EHGR - Gilze Rijen
EHTW - Twente
EHGG - Groningen Airport Eelde
EHLW - Leeuwarden
meer codes op http://www.rap.ucar.edu/weather/surface/stations.tbl

Dus weather-util -i EHAM
Geeft bijvoorbeeld het weer op Schiphol.

Wat ik wil weten is of de "Sky Conditions" vermeld worden indien er geen bewolking is.

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/10, 12:13:32 »
Hee, ik weet niet beter dan dat mijn weer applet altijd perfect werkt. Maar ik ben een leek in Ubuntu, gebruik het pas een jaar of twee. Ik heb met de rechter muisknop in het hulpmenuutje van mijn weerapplet voor Groningen gekozen. Dat was de dichtstbijzijnde die nog werkt. Want Twente is gesloten, dus geeft ook geen gegevens meer door. Misschien werkt dat voor jou ook?
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/10, 12:38:13 »
Hee, ik weet niet beter dan dat mijn weer applet altijd perfect werkt. Maar ik ben een leek in Ubuntu, gebruik het pas een jaar of twee. Ik heb met de rechter muisknop in het hulpmenuutje van mijn weerapplet voor Groningen gekozen. Dat was de dichtstbijzijnde die nog werkt. Want Twente is gesloten, dus geeft ook geen gegevens meer door. Misschien werkt dat voor jou ook?

Heb meerdere stations geprobeerd waaronder Groningen maar zelfde resultaat, ipv "Heldere lucht" staat er "Onbekend".

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/10, 13:47:26 »
Heb meerdere stations geprobeerd waaronder Groningen maar zelfde resultaat, ipv "Heldere lucht" staat er "Onbekend".
Ok, dan weet ik niet meer, ben te veel leek op gebied van Ubuntu. Dan alleen maar een hele dure oplossing: laat een raam plaatsen van waaruit je kunt zien of het helder weer is. ;) Sorry! 8)
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/10, 13:58:27 »
Volgens mij werkt dat als je de locatie van een vlieghaven selecteert.

Het werkt dus met de meteo-stations van de vlieghavens (hier in België toch).
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/10, 14:15:20 »
Volgens mij werkt dat als je de locatie van een vlieghaven selecteert.

Het werkt dus met de meteo-stations van de vlieghavens (hier in België toch).

Ik had al een vliegveld (of haven voor de Belgen schijnbaar ;)) als locatie opgegeven, gewoon keurig uit het lijstje (op de manier zoals het hier staat beschreven http://sites.google.com/site/computertip/directdoen puntje 3.2)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/10, 14:17:28 »
Misschien ligt het aan je thema. Verander eens van thema via Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk.

Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/10, 14:28:53 »
Misschien ligt het aan je thema. Verander eens van thema via Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk.

Bedankt voor de tip, dit zal ik eens proberen zodra er weer sprake is van "Heldere lucht" buiten =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/10, 14:30:04 »
Misschien ligt het aan je thema. Verander eens van thema via Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk.

Bedankt voor de tip, dit zal ik eens proberen zodra er weer sprake is van "Heldere lucht" buiten =D

Kun je nu al uitproberen, wanneer je je locatie even zet op Rio de Janeiro of zo....  :)

Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/10, 14:36:54 »
Misschien ligt het aan je thema. Verander eens van thema via Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk.

Bedankt voor de tip, dit zal ik eens proberen zodra er weer sprake is van "Heldere lucht" buiten =D

Kun je nu al uitproberen, wanneer je je locatie even zet op Rio de Janeiro of zo....  :)

Nu breekt mijn klomp :P Even het thema op iets anders gezet en weer terug naar wat ik had (Ambiance met Faenza icoontjes) en jawel hoor:

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/10, 14:41:26 »
Mooi zo. Ik krijg trouwens gewoon spontaan zin om 't vliegtuig naar Santiago te pakken, als ik dat zo zie....  :P

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/10, 15:32:41 »
Mooi zo. Ik krijg trouwens gewoon spontaan zin om 't vliegtuig naar Santiago te pakken, als ik dat zo zie....  :P
Dat is denk ik net zo duur als een kleine verbouwing voor een raam waardoor je naar buiten kunt kijken ;)
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Re: [Opgelost] Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/11, 17:54:25 »
Het wordt steeds gekker, het ligt volgens mij toch aan de weerstations. Heldere lucht in Santiago werd goed weergegeven, maar met Nederlandse stations ligt dat anders. Weer is de lucht Onbekend wanneer er Helder zou moeten staan. Het weerstation dat ik eigenlijk wil hebben is Volkel (vliegbasis) maar daar is de lucht nogsteeds Onbekend... zucht. Met het aparte weerapplet (die dezelfde locaties kent als de geintegreerde in de kalender) ben ik alle Nederlandse stations afgegaan. Alleen Rotterdam Zestienhoven had Heldere lucht, de rest van Nederland Onbekend (zie bijgevoegde plaatjes). Vreemd is dat de Duitse stations wel allemaal netjes "Heldere lucht" aangeven. Dus daarom heb ik mijn locatie nu maar even over de grens verplaatst, naar het land van de Heldere lucht.

Mijn vraag is nu: welk Nederlands weerstation hebben jullie ingevuld? En wordt daar heldere lucht wel goed weergegeven? Nogmaal voor de goede orde: alle andere weersomstandigheden werden bij mij wel prima weergegeven.

De plaatjes:
http://i.imgur.com/sq5MO.jpg
http://i.imgur.com/CA3io.jpg

Offline RikRik

  • Lid
Re: [Deels Opgelost] Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/11, 18:29:55 »
Het is natuurlijk helemaal off topic, sorry dat ik me bemoei met jullie discussie,  maar de volgende website laat prima het actuele weer zien:
http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?brand=wxmap&query=53.13000107,6.57999992&zoom=10

Re: [Deels Opgelost] Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/11, 20:31:18 »
Het is natuurlijk helemaal off topic, sorry dat ik me bemoei met jullie discussie,  maar de volgende website laat prima het actuele weer zien:
http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?brand=wxmap&query=53.13000107,6.57999992&zoom=10

Geeft niet, is wel een leuke link. Maar ik wil natuurlijk Heldere lucht op mijn desktop. Nu je er toch bent zou je dan even kunnen testen hoe jij het weer te zien krijgt als je je locatie op Volkel instelt (de kalender uitklappen en dan bij locaties op bewerken klikken)? Welke tekst zie je dan wanneer je met de muis over het weericoontje gaat?

Offline RikRik

  • Lid
Re: [Deels Opgelost] Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/11, 21:55:44 »
Het is natuurlijk helemaal off topic, sorry dat ik me bemoei met jullie discussie,  maar de volgende website laat prima het actuele weer zien:
http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?brand=wxmap&query=53.13000107,6.57999992&zoom=10

Geeft niet, is wel een leuke link. Maar ik wil natuurlijk Heldere lucht op mijn desktop. Nu je er toch bent zou je dan even kunnen testen hoe jij het weer te zien krijgt als je je locatie op Volkel instelt (de kalender uitklappen en dan bij locaties op bewerken klikken)? Welke tekst zie je dan wanneer je met de muis over het weericoontje gaat?

Hoi Erik,  op dit moment m'n standaard locatie Groningen: onbekend  Locatie Volkel op dit moment: dun bewolkt....

Re: [Deels Opgelost] Onbewolkt weer wordt niet goed weergegeven in applet.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/11, 22:16:49 »
Het is natuurlijk helemaal off topic, sorry dat ik me bemoei met jullie discussie,  maar de volgende website laat prima het actuele weer zien:
http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?brand=wxmap&query=53.13000107,6.57999992&zoom=10

Geeft niet, is wel een leuke link. Maar ik wil natuurlijk Heldere lucht op mijn desktop. Nu je er toch bent zou je dan even kunnen testen hoe jij het weer te zien krijgt als je je locatie op Volkel instelt (de kalender uitklappen en dan bij locaties op bewerken klikken)? Welke tekst zie je dan wanneer je met de muis over het weericoontje gaat?

Hoi Erik,  op dit moment m'n standaard locatie Groningen: onbekend  Locatie Volkel op dit moment: dun bewolkt....

BEDANKT!

Daar zit het probleem dus. Er zou daar "Heldere lucht" moeten staan. Bewolking bij Volkel klopt, dat wordt ook keurig weergegeven overal. Nu heb ik ontdekt dat bij Amsterdam (Schiphol) en Rotterdam Airport de Heldere lucht wel netjes wordt weergegeven dus dat verklaart misschien waarom anderen dit niet hadden opgemerkt (denk dat veel mensen schiphol als hun weerstationlocatie hebben opgegeven).