Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WIndows spel ook mogelijk op ubuntu?  (gelezen 827 keer)

dominique

  • Gast
WIndows spel ook mogelijk op ubuntu?
« Gepost op: 2008/01/11, 17:45:48 »
Ik heb het spel need for speed. Ik wil deze graag spelen op mijn computer waar ik ubuntu 7.10 heb geinstalleerd.Is dit mogelijk? en zo ja hoe? want nu als ik setup of autorun uitvoer dan krijg ik de volgende boodschap: No application suitable for automatic installation is available for handling this kind of file.

iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
alvast bedankt
met vriendelijke groet ,
Dominique

Offline joop13

  • Lid
WIndows spel ook mogelijk op ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/11, 17:53:29 »
Onder Linux kun je niet gewoon windows spelen installeren. Daar heb je Wine of Cedega voor nodig. Ik vond de volgende link waarin beschreven wordt hoe te installeren in Linux: http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimod/index.php?page=HOWTO+NFS3&back=HOWTO+INDEX+Wine+Games

Misschien werkt dat wel, maar garanties kun je niet krijgen. :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

WIndows spel ook mogelijk op ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/11, 18:00:20 »
welke need for speed is het?

want ik heb toevallig gisteren need for speed underground 2 geinstalleerd in windows en dan zo proberen te spelen via wine in ubuntu en dat lukte totaal niet...

edit: kijk hier eens of uw versie onder wine zou kunne lukken: http://appdb.winehq.org/appbrowse.php?iCatId=86

Offline Dave

  • Lid
WIndows spel ook mogelijk op ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/11, 20:56:04 »
Vooropgesteld ik weet niets van Games maar heb wel eens gelezen over sites waar per spel iets te downloaden was om het werkend te krijgen onder wine.
Zal vast wel een gamer nu weten wat ik bedoel en of dat klopt of dat het heel wat anders is en ik wel de klepel....

WIndows spel ook mogelijk op ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/11, 21:27:32 »
Citaat van: Dave
Vooropgesteld ik weet niets van Games maar heb wel eens gelezen over sites waar per spel iets te downloaden was om het werkend te krijgen onder wine.
Zal vast wel een gamer nu weten wat ik bedoel en of dat klopt of dat het heel wat anders is en ik wel de klepel....
bedoeld ge een installer?

er bestaan installers om bepaalde games onder linux te installeren...ik zit nu niet in ubuntu, ze staan tussen men bladwijzers...maar ik denk niet dat er een need for speed tussenzit...