Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke ubuntu versie voor kinderen  (gelezen 1901 keer)

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: welke ubuntu versie voor kinderen
« Reactie #25 Gepost op: 2014/12/10, 15:28:25 »
Ff terug naar de vraag en mijn daarop mijn reactie: mijn dochter van destijds 13 wilde ook mijn pc gebruiken en aangezien ik geen zin had in gezeur over hoeveel zij en ik beurtelings mochten internetten heb ik een afgedankt exemplaar geregeld. Op Vista was ie zo traag als de spreekwoordelijke faeces door een trechter, maar met Ubuntu liep het tadeloos. Nou had ze nog nooit met Ubuntu gewerkt, maar na een week had ze alle voor haar levensnoodzakelijke programma's ontdekt. Ook kon ze haar huiswerk doen op die pc. Maar dat was natuurlijk maar bijzaak.
Wil je controle houden op wat de kids op de pc doen, sleutel dan niet aan toegangsmogelijkheden, maar plaats het ding in de living, zodat je met een schuin oog kunt blijven kijken wat ze doen. Heb je vaak ook nog een aanleiding om met ze te praten over (computer)zaken...
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Re: welke ubuntu versie voor kinderen
« Reactie #26 Gepost op: 2014/12/12, 10:47:21 »
Mooi topic,

Van de week vond ik een Mozilla plugin, waarmee je een whitelist kunt maken. De websites die je daaraan toevoegt, zijn wel te bekijken, verder niks. De plugin werkte na een tijdje rotzooien goed, maar had enige opstartproblemen. Misschien had dat te maken met een nieuwe Firefox versie. De plugin heet Procon Latte Content Filter.

De tip van Coupe900s is ook een hele goede.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl