Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke partitie vernietigen.......?  (gelezen 2381 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #25 Gepost op: 2014/02/14, 11:15:39 »
Na het vernietigen van sda4, kun je in feite de installatie "op de volautomaat" doorlopen.... Gewoon in de live-sessie klikken op de snelkoppeling voor Installeren.

Het installatieprogramma zal vermoedelijk voorstellen om Ubuntu te installeren naast Windows 7, in de vernietigde ruimte: https://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/02/14, 11:22:38 »
Ik ga dat zo doen. Ik weet dat het op je website staat =D. Maak daar overigens veel gebruik van. Vindt het als beginner met Linux een geweldig goede website, steek daar heel veel van op (advertentieblokker staat uit) ;)
Ik laat je weten hoe het afloopt.

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #27 Gepost op: 2014/02/14, 11:29:04 »
Ik krijg nu toch -erase disk and install Ubuntu-, dus windows 7 wordt niet opgemerkt!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #28 Gepost op: 2014/02/14, 11:44:54 »
Ik krijg nu toch -erase disk and install Ubuntu-, dus windows 7 wordt niet opgemerkt!
Vreemd.... In dat geval kun je beter handmatig te werk gaan:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-10#TOC-Windows-7-en-8:-installatieprogramma-herkent-Windows-niet
(punt 2, linkerkolom)

Partitie verkleinen hoef je niet meer te doen, want er is zat vernietigde ruimte beschikbaar. Dus de eerste stap met GParted kun je overslaan in die instructie.

Niet veel moeilijker.  :)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/14, 11:49:05 door Pjotr »

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #29 Gepost op: 2014/02/14, 12:01:14 »
Heb ik inmiddels al gedaan en nu gaat het goed. ^-^

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #30 Gepost op: 2014/02/14, 12:37:11 »
Ubuntu 13.10 64 bits staat er op! Inmiddels alweer opgestart en updates aan het downloaden. Ik zal straks nog even een lijstje afdrukken-- direct doen in Ubuntu!

Ik heb nog wel even je raad nodig, ik heb nog een Acronis backup van de C:\drive van Windows 7, de backups die ik toen heb gemaakt, zijn gemaakt met de "dynamische" instelling. Als ik die terugzet.... Ik kan ook kiezen om alle updates van Windows die nu worden aangeboden (198) maar zijn er nog meer op normale wijze te installeren. Is misschien de zekerste weg. Wat raad jij me aan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #31 Gepost op: 2014/02/14, 12:46:07 »
Ubuntu 13.10 64 bits staat er op! Inmiddels alweer opgestart en updates aan het downloaden. Ik zal straks nog even een lijstje afdrukken-- direct doen in Ubuntu!

Ik heb nog wel even je raad nodig, ik heb nog een Acronis backup van de C:\drive van Windows 7, de backups die ik toen heb gemaakt, zijn gemaakt met de "dynamische" instelling. Als ik die terugzet.... Ik kan ook kiezen om alle updates van Windows die nu worden aangeboden (198) maar zijn er nog meer op normale wijze te installeren. Is misschien de zekerste weg. Wat raad jij me aan?
Die reservekopie van Acronis beslist niet meer gebruiken! Want dan krijg je de dynamische zooi weer terug....

Het beste is gewoon een flinke bak sterke koffie te zetten, even diep te zuchten en de update-hel van Windows te doorstaan. Ga eerst nog even een flinke boswandeling maken of zo... =D
« Laatst bewerkt op: 2014/02/14, 12:47:47 door Pjotr »

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #32 Gepost op: 2014/02/14, 12:53:53 »
Ok, dan ga ik het op denormale tour doen en zal de  backups  laten verdwijnen, als alles dan goed draait maak ik een nieuwe.
In ieder geval heel fijn dat je me weer uitgebreid hulp hebt geboden, Bedankt.  =D
Ook Windows start normaal via het Grub menu.

Ik heb ergens gelezen dat je Ubuntu ook kunt uitrusten met "Cinnamon"...........

Staat volgens mij niet op jouw website, of heb ik dat verkeerd?

 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #33 Gepost op: 2014/02/14, 14:20:20 »
Ik heb ergens gelezen dat je Ubuntu ook kunt uitrusten met "Cinnamon"...........

Staat volgens mij niet op jouw website, of heb ik dat verkeerd?
Als je Cinnamon wil, dan installeer je beter Linux Mint 16 Cinnamon. Die is daar helemaal op gebouwd en afgestemd...

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #34 Gepost op: 2014/02/14, 14:55:25 »
Die heb ik al op m'n supersnelle PC..... met Windows 7 professional en op 2  andere met Windows 7, vandaar m'n vraag, ik vindt Cinnamon erg mooi!

Maar misschien werkt het minder met Ubuntu, ik las  dat het mogelijk zou zijn.

Maar of het ook net zo goed is en net zo goed werkt?

Ik neem aan dat je daar wel een mening over hebt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #35 Gepost op: 2014/02/14, 15:07:53 »
Die heb ik al op m'n supersnelle PC..... met Windows 7 professional en op 2  andere met Windows 7, vandaar m'n vraag, ik vindt Cinnamon erg mooi!

Maar misschien werkt het minder met Ubuntu, ik las  dat het mogelijk zou zijn.

Maar of het ook net zo goed is en net zo goed werkt?

Ik neem aan dat je daar wel een mening over hebt.
Waarover niet?  =D

De versie van Cinnamon die in Linux Mint 16 zit, uit het hoofd gezegd versie 2, vind ik erg goed. De voorgaande versies van Cinnamon niet zo.

In feite is Linux Mint 16 een omgekatte Ubuntu 13.10. Dus ik raad echt Mint 16 aan voor Cinnamon, want een complete werkomgeving is geen kattenpis.

Werkomgevingen vermengen doe je beter niet:
https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Vermeng-geen-werkomgevingen
(punt 5, linkerkolom)

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #36 Gepost op: 2014/02/14, 15:54:43 »
Zoals je hebt begrepen hoor ik graag de mening van een ander :D.

Ik was echter niet van plan Linux Mint Petra Cinnamon, nog een keer te installeren.
Ik wilde ook eens Ubuntu 13.10 geïnstalleerd hebben.
En dat laat ik dan ook zo op deze pc. Kan ik ook eens leren werken met Ubuntu zoals het standaard is.
Ik begrijp aan je reactie dat je omzetten naar Cinnamon niet zo'n geweldig idee vindt.
En dat wilde ik eigenlijk wel weten.
Ik las die mogelijkheid op linuxwelt.blogspot.nl  vandaar mijn vraag.
Daar werd geen mening gegeven over het omzetten naar Cinnamon. Alleen over de uitvoering.

En zoals je hebt gemerkt hoor ik graag naar jouw ideeën hierover ;)

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #37 Gepost op: 2014/02/14, 16:55:50 »

Het kan wel hoor, Cinnamon met Ubuntu....maar of het verstandig is, is een tweede. ;)

Dat had ik begrepen Femke98, ga het dus niet doen. Dat Cairo-dock lijkt me wel iets om eens uit te proberen. Ik neem aan dat je ook terug kunt als het niet bevalt?

Offline Kayo

  • Lid
Re: Welke partitie vernietigen.......?
« Reactie #38 Gepost op: 2014/02/14, 19:56:26 »
Ok, ik ga het in de toekomst zeker eens proberen, bedankt voor de tip Femke!