Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 8.04 installeren  (gelezen 5944 keer)

Offline Xenomes

  • Lid
8.04 installeren
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/26, 21:14:06 »
helaas werk het bij mij niet.

edit:
Zo te zien hebben meer mensen problemen topic is al 1090 keer bekeken!
Google is your best friend!

Schuitema

  • Gast
8.04 installeren
« Reactie #26 Gepost op: 2008/04/27, 11:57:16 »
Een en ander volgend over Hardy, denk ik dat upgrade van 7.10 naar 8.04 eigenlijk het best is. Heb voor de zekerheid wel de CD-ROM besteld. Maar Hardy werkt bij mij best snel en stabiel.

Leonavicius_Pierre

  • Gast
8.04 installeren
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/27, 00:13:22 »
Installatieprobleem!

7.04 (en upgrade naar 7.10) werkt probleemloos op laptop en desktop.
Helaas geeft de installatie van 8.04 op de desktop problemen.
De IDE schijven worden niet herkend (omschrijft ze als SCSI?) en na het probleemloos installeren (benut ganse schijf enkel voor Ubuntu besturingssysteem) volgt de herstart met het verlies van de grafische omgeving en ik kom terecht op een zwart scherm met de boodschap:

BusyBox v1.1.3.
(initramfs)

Bij mijn zoektocht op internet zie ik dat dit geen uniek probleem is, doch ik kan geen oplossing vinden. Is de degelijkheid van Ubuntu verleden tijd?
Ik had graag met 8.04 gewerkt en is er iemand die mij tips kan geven voor een oplossing?

Alvast bedankt,
Pierre

8.04 installeren
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/27, 01:55:33 »
Dit soort kleine probjes staat al honderden keren beschreven hier op het forum sinds dat HH uit is gekomen.

Futiele zoekactie op het forum moet je makkelijk verder kunnen helpen. :D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Leonavicius_Pierre

  • Gast
8.04 installeren
« Reactie #29 Gepost op: 2008/05/27, 05:31:04 »
Bedankt,

Mogelijk zoek ik op een foute manier, het probleem is inderdaad meermaals beschreven. Maar een duidelijke oplossing is niet te vinden. (Heeft er al iemand gewerkt met de initramfs?)
Als je een goede oplossing zou weten staan dan ben ik bijzonder dankbaar voor een link of datum verwijzing zodat ik weer aan de slag kan met Ubuntu.

Pierre

kurt0015

  • Gast
8.04 installeren
« Reactie #30 Gepost op: 2008/07/01, 17:59:19 »
Ey,

Heb het zelfde probleem enkel heb mijn cd uitgetest op mijn andere pc die zelf op ubuntu 8.04 draait en hier start hij perfect op mijn sneller (nieuwere) pc start hij dus niet.

Pc gegevens
Asus A8N SLI SE
AMD 3800+ x2 2.0 Ghz
2x 1GB Ram (kingston)
Geforce 7900GT 256mb
160 Gb 7200rpm Western Digital (Sata)
500 Gb 7200rpm Samsung (Sata)

Vind het raar want 7.01 heeft gewerkt op die pc. Heb zowat alle mogelijkheden geprobeerd die ik hier vond op het forum maar niks werkt. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de alternatieve cd afhalen omdat ik nog maar 2gb heb voor 2 dagen (datalimiet). Verder las ik ook dat de alternatieve cd ook niet werkte bij andere die het zelfde probleem hadden.

Verder vanaf de cd gestart met dus alle mogelijkheden ook geprobeerd op andere pc's waar het dus wel gewoon werkte. Hoop dat er een oplossing bestaat (heb de cd al 3 keer gebrand gehad omdat ik dacht dat het eerst aan de cd lag).

Edit: na op CTRL + ALT + F1 gedrukt te hebben kreeg ik het volgende te zien

Foto 1: http://ilabsolutions.net/images/photos/DSC03497.JPG

Foto 2: http://ilabsolutions.net/images/photos/DSC03500.JPG

(2de foto beetje onduidelijk maar eigenlijk staat er gewoon onder de errors de BusyBox, verder zijn de errors in foto 2 de zelfde als die op foto 1 enkel dan dat er nog wat meer staan wel de zelfde enkel getallen wat anders)

Uit wat ik kan opmaken lijkt het te gaan om wat harde schijf fouten. Ik ga ze dus eens proberen te herstellen kijken wat dat geeft.

Alvast Bedankt

Edit 2:

Heb het volgende nog geprobeerd, opgestart van windows xp service pack 3 cd. Vervolgens gekozen voor windows herstellen ingelogd op me windows xp service pack 3 installatie en toen de volgende commando's hun werk laten doen.

fixmbr \Device\HardDisk0

na deze succesvol uitgevoerd te hebben volgende commando gebruikt

chkdsk /r

Nadat deze ook klaar was duurde wel even heeft hij enkele fouten herstelt. Hiermee dacht ik dus dat het wel in orde was. Ik steek dus de linux ubuntu cd er terug in en nog steeds de zelfde errors, dus start hij nog niet op.

Iemand misschien verdere raad ik zou echt niet weten wat ik nog zou kunnen proberen buiten een format C dan.