Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.0.6 hangt na de muziek in de installatieprocedure  (gelezen 828 keer)

dertien

  • Gast
Ubuntu 6.0.6 hangt na de muziek in de installatieprocedure
« Gepost op: 2006/07/04, 01:39:59 »
Hallo iedereen,

Ben al sinds Fedora Core 2  een gebruiker van Linux, en ik ben tevreden over FC 4 maar niet echt over FC 5. Heb een paar positieve dingen gelezen over Ubuntu en wou die eens proberen.


K heb nu een Image gemaakt op een CD-RW met X-CD-Roast in FC 5.
Ik heb een Athlon 64 met 512 MB ram en wou graag Naast mijn Win xp en Fedora Core 5 ubuntu draaien of eventueel FC 5 vervangen door ubuntu.
De OS keuze gebeurt in GRUB

Ik boot met de CD en alles gaat goed, op een zeker moment echter (nog niets is geinstalleerd) slaat het scherm zwart uit met de cursor in de linker boven hoek, hoor ik een muziekje en dan hangt de installatie.

Dit is reeds de 2de keer dat ik Ubuntu Desktop edition installeer, en hij weigert verder dan dat punt te installeren. Wat is de oplossing van mijn probleem ?

dank u

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu 6.0.6 hangt na de muziek in de installatieprocedure
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/04, 05:38:09 »
Doe eens een md5checksum van je cd. Dit klinkt ale een corrupte cd.
De cd's van Ubuntu staan erom bekend nogal gevoelig te zijn als ze te snel gebrand worden.
Probeer eens de cd opnieuw te branden maar op een lagere snelheid: 8X of 12X of zo
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Gast

  • Gast
Ubuntu 6.0.6 hangt na de muziek in de installatieprocedure
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/06, 17:21:41 »
Klinkt als gefrusteerd geheugen.
Doe eens een memtest, ik had nl. precies hetzelfde.Bij mij was er een bankje (256) kaduuk.
Succes

Offline Klojum

  • Lid
Ubuntu 6.0.6 hangt na de muziek in de installatieprocedure
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/07, 05:27:36 »
Hetzelfde probleem hier, maar onwaarschijnlijk dat het geheugen het probleem is.

Zeer waarschijnlijk dat de huidige driverset in Ubuntu niet overweg kan de chipset van jouw moederbord. Mijn Asus A8N-VM loopt ook vast op dezelfde manier, maar de installatie van de specifieke drivers lukt nog niet, want er is een kip-en-ei situatie: geen chipset-aansturing betekent ook geen netwerk, dus geen internetverbinding.