Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu Ext. USB Schijven  (gelezen 449 keer)

Offline yJi

  • Lid
Xubuntu Ext. USB Schijven
« Gepost op: 2011/11/21, 18:15:47 »
Ik zie de schijven nu wel via de nieuwe usb-hub maar een boodschap van de schijf met de naam Extern zegt dat het gelockt is. Wat betekent dat eigenlijk? Want ik kan de ene Extern helemaal niet benaderen maar ik zie het dus wel. De andere ProMedia is nog wel benaderbaar, maar geeft wel bijna dezelfde melding.
Wat te doen?
Zijn ze bijvoorbeeld ook anders te partitioneren zonder dat er data verloren gaat? Zodat ik zodoende de rest van de schijf wel onder Xubuntu benaderbaar is?
file:///home/jana/Bureaublad/Extern.png

Verder wanneer ik mijn joybook opstart, krijg ik zwart-wit tekst heel kort te zien over mogelijke fouten in een usbpoort 5 en usbpoort 6. Dan hebben ze het ook over een -71 fout, enig idee wat dit nu weer betekent?

Beide externe schijven zijn wel weer gelijk te zien op deze usb-hub op deze poort.

Maar ook dat was ook maar zeer tijdelijk hoor! Nu zie je ze allebei niet meer, dus ook niet op Gparted, Schijfgereedschap en dus ook niet in de terminal na lsusb. Dat laatste de ene keer soms de Promedia schijf maar die ander dus niet.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/05, 13:54:09 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro