Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: krijg firefox 3 niet meer geïnstalleerd  (gelezen 663 keer)

Offline frans25

  • Lid
krijg firefox 3 niet meer geïnstalleerd
« Gepost op: 2008/07/27, 13:17:34 »
eerste keer forum, wel al veel hulp vandaan gehaald door te lezen, maar dit lukt me niet:
Ik heb Hardy Heron 8.04 een tijd terug als dual boot geïnstalleerd. Daar zat Firefox 3 bij. Om het kort te maken ik heb lopen 'vogelen' omdat ik de taal niet op NL kreeg. Uiteindelijk gelukt, maar ondertussen had ik ook gerommeld met Firefox 3. Die kreeg ik niet meer aan de praat. Wel firefox 2 (engelse versie).
Als ik firefox 3 nu via synaptic installeer doet ie dat, maar hij start niet op.

Wie kan me helpen?

frans

Offline Tom

  • Lid
krijg firefox 3 niet meer geïnstalleerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/27, 13:21:56 »
Ik denk Firefox3 de- installeren via synaptic dan naar - homemap - verborgen bestanden en de complete map Moz in de vuilbak.
Dan opnieuw FF3 installeren.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline frans25

  • Lid
krijg firefox 3 niet meer geïnstalleerd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/27, 22:01:01 »
ik heb ff3 geïnstalleerd, daarna in de homemap de mozillamap verwijderd, ff3 opnieuw geïnstalleerd, maar blijft het probleem dat ff3 niet opstart. Wel is nu ff2 in het nederlands.
als ik vervolgens ff2 verwijder dan start ff3 ook niet op.
help!
frans

Offline drik

  • Lid
krijg firefox 3 niet meer geïnstalleerd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/28, 12:26:57 »
wat wandarooze zegt; eerst ff3 de-installeren

Offline merijn

  • Lid
krijg firefox 3 niet meer geïnstalleerd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/28, 20:42:38 »
Ik denk dat je eerst ff2 moet deinstaleren,dan opnieuw dus ff3 moet herinstalleren,doe dit dan wel via synaptic,dan heb je een beter overzicht wat er allemaal geinstalleerd wordt.
Om er zeker van te zijn dat alles goed opnieuw wordt geinstalleerd,herinstalleer dan ook de dependencies waarop ff3 werkt opnieuw.
dat kan je zien door binnen synaptic firefox3 te zoeken,klik dan op de rechter muisknop.
Dan op de eigenschappen,dan zie je een tabblad dependencies.
Dan weet je precies welke bestanden je weer opnieuw moet installeren.
Als alles goed is,werkt alles weer naar behoren als je deze handelingen hebt gedaan.
Mogelijk kan je dan alleen nog last hebben dat sommige browserplugins niet meer werken.
In dit geval kan je gewoon de ubuntu-restricted-extras ook opnieuw installeren.