Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.10 en Dell Inspirion 1300  (gelezen 888 keer)

Ubuntu 8.10 en Dell Inspirion 1300
« Gepost op: 2008/11/05, 10:59:00 »
Ik gebruik al enkele jaren Ubuntu op mijn Dell laptop zonder problemen.

Maar sinds 8.10 gaat er iets mis.

Op het toetsenbord van de laptop bevind zich een toets met opdruk fn deze dient om speciale functies van de computer te bedienen standby, hybernate, wireless enz.

Nu is er ook een functie om de helderheid van het scherm in te stellen.

Als ik nu de fn in combinatie met de helderheids toetsen hebt gebruikt blijkt mijn Ubuntu taakbalk niet meer te functioneren, dat wil zeggen ik kan de menu's toepassingen locaties en beheer niet meer openen.
Als ik er met de muis over gaat lichten de keuze vakjes  nog wel op maar meer niet, de icoontjes met snelkoppelingen op de taakbalk werken nog wel.

De enige oplossing is met de powerknop de computer opnieuw starten.

Mogelijk zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?

Ubuntu 8.10 en Dell Inspirion 1300
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/05, 11:16:05 »
Ik weet de oplossing niet, maar in plaats van de powerknop in te houden (wat nogal drastisch is), druk eens ctrl+alt+backspace. Dat herstart gewoon de grafische omgeving.

Ubuntu 8.10 en Dell Inspirion 1300
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/05, 18:36:40 »
Dat heb ik geprobeerd maar gaf geen resultaat, maar als ik de power knop indruk wordt er keurig gevraagd om af te sluiten dus wordt het systeem netjes afgesloten.

De oplossing voor dit probleem is de fn knop in combinatie met de helderheid niet meer gebruiken :)

Offline Tico

  • Lid
Ubuntu 8.10 en Dell Inspirion 1300
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 08:34:46 »
Ik heb ook zo een laptop, maar ben niet overgestapt op 8.10.
Zeg jij nu dat dingen die in 8.04 (en daarvoor) werkten, nu in 8.10 niet meer werken? De toetsencombinatie niet meer gebruiken is toch geen optie, hoe los je dat op bij fel zonlicht dan?
Een bug listen kan dan geen kwaad lijkt me, deze laptop is toch wel veel 'verkocht' die kreeg je vaak gratis bij telefoonabonnementen.

Ubuntu 8.10 en Dell Inspirion 1300
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/06, 08:48:33 »
Citaat van: tico
Ik heb ook zo een laptop, maar ben niet overgestapt op 8.10.
Zeg jij nu dat dingen die in 8.04 (en daarvoor) werkten, nu in 8.10 niet meer werken? De toetsencombinatie niet meer gebruiken is toch geen optie, hoe los je dat op bij fel zonlicht dan?
Een bug listen kan dan geen kwaad lijkt me, deze laptop is toch wel veel 'verkocht' die kreeg je vaak gratis bij telefoonabonnementen.
Mogelijk dat die toetscombinatie ook in 8.04 niet werkte maar dat weet ik niet, toevallig dat ik afgelopen week het scherm een keer wilde dimmen en daarna niks meer kon aanklikken.