Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen video-driver  (gelezen 519 keer)

Offline SaxKlaas

  • Lid
Geen video-driver
« Gepost op: 2014/01/03, 20:39:18 »
Dag beste mensen Ubuntu forum,

Ik ben vrij nieuw met Ubuntu, maar in het verleden heb ik het weleens eerder gebruikt op een laptop.
Nu zit in met het volgende probleem. Ik gebruikt "Ubuntu 12.04" met een "nVidia Riva tnt 2 model 64" videokaart, maar de driver is niet geïnstalleerd en ik kan de driver ook helaas niet vinden. Het probleem is voor mijn idee vrij bekend, maar kom het eigenlijk alleen tegen zonder duidelijke oplossingen op oude topics.
Weet iemand hier raad mee? Waar zou ik zo'n driver kunnen vinden?

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

Klaas (15)

Offline joop905

  • Lid
Re: Geen video-driver
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/03, 21:07:35 »
Kijk hier eens naar:
Controleer of alle apparatuur goed werkt en installeer eventueel stuurprogramma's (drivers)

https://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Controleer-of-alle-apparatuur-goed-werkt-en-installeer-eventueel-stuurprogramma-s-drivers-


Ubuntu 12.04:
Klik op het grijze Ubuntulogo (Snelzoeker), bovenin de uitklapbare zijbalk. Zoekterm: stuur
Klik op Extra stuurprogramma's.

Re: Geen video-driver
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/03, 21:26:16 »
Een nVidia Riva tnt 2 model 64 ... Is die niet een beetje te oud voor de nVidia driver.
Zelfs voor de 96 serie.

Maw.
Deze zal werken met de nv driver en/of vesa driver, deze zitten standaard al bij X-org.
Je moet dus niets doen of zoeken.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen video-driver
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/03, 21:30:15 »
Ik zou het eens proberen met Xubuntu 12.04.3. Die heeft nog de LTS-kernel en de oude xserver. Daarin kun je het stuurprogje nvidia-96 nog installeren (niet meer in hoofdversie Ubuntu 12.04.3, want die heeft de kernelsprong gemaakt en heeft een te nieuwe xserver).

Xubuntu 12.04.3 haal je hier:
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/releases/precise/release/xubuntu-12.04.3-desktop-i386.iso

Na installatie van Xubuntu 12.04.3:
sudo apt-get install nvidia-96Bij het intikken van je wachtwoord zie je niks, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo.

Daarna herstart.

Offline SaxKlaas

  • Lid
Re: Geen video-driver
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/03, 22:20:42 »
Dag mensen! Allen hartelijk bedankt voor uw antwoorden! Hier kan ik wel even mee uit de voeten ;).  Bedankt voor jullie tijd en aandacht :)

Met vriendelijke groet,

Klaas