Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Ultamatix (Verwijderen)  (gelezen 1192 keer)

Offline P@ul1979

  • Lid
[OPGELOST] Ultamatix (Verwijderen)
« Gepost op: 2009/04/27, 22:58:19 »
Op een Forum kreeg ik een tip om Ultamatix te installeren. Nu lees ik op veel sites dat dit een programma is met zeer veel problemen en tevens je systeem aan kan tasten. Ik wil dit graag verwijderen, maar kan het niet vinden in synaptic of bij installeren/verwijderen. Weet iemand hoe ik dit probleemloos kan verwijderen.

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 00:05:14 door P@ul1979 »

Offline joop905

  • Lid
Re: Ultamatix (Verwijderen)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/27, 23:20:10 »
probeer het eens met:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
sudo apt-get remove ultamatix
GrJ

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ultamatix (Verwijderen)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/27, 23:21:48 »
na wat ik ervan gelezen heb is het vaak het eenvoudigste om een cleane install te doen,
heb je al veel in je ubuntu aangepast maak een backup van je /home en zet die later terug.

imo verandert het teveel in je systeem om nog een goed en stabiel systeem over te houden maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ultamatix (Verwijderen)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/27, 23:25:21 »
Ultamatix gebruikt = systeem reddeloos verpest. Niet terug te draaien.

Enige oplossing: Ubuntu opnieuw installeren. Met formatteren en al.

Offline P@ul1979

  • Lid
Re: Ultamatix (Verwijderen)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/27, 23:41:53 »
Ik heb met de tip van Joop Ultamix kunnen verwijderen. Nu begrijp ik van de anderen dat het systeem verpest zou zijn. Ik had Ultamix dan wel geinstalleerd, maar nog nooit werkend gehad. Zodra ik het opstarte dan gaf hij internet disruption aan. Dus de applicatie is nooit opgestart. Is m'n systeem dan echt verpest?

Bedankt voor de eerste tips, hoor graag nog even of iemand weet of mijn pc nu verpest is!

Alvast bedankt

Re: Ultamatix (Verwijderen)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/27, 23:50:37 »
Nou, als je het echt nog nooit gebruikt hebt, dan zal het wel loslopen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline vds

  • Lid
Re: Ultamatix (Verwijderen)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/28, 00:00:14 »
nou,ik zou toch maar een clean instal doen .t kan altijd nog voor problemen zorgen.eens je die rotzooi erop staan hebt en gebruikt of niet .....speel toch maar veilig en doe wat Pjotr aangeeft
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Re: [OPGELOST] Ultamatix (Verwijderen)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/28, 10:54:37 »
nou,ik zou toch maar een clean instal doen .t kan altijd nog voor problemen zorgen.eens je die rotzooi erop staan hebt en gebruikt of niet .....speel toch maar veilig en doe wat Pjotr aangeeft

+1

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ultamatix (Verwijderen)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/28, 12:25:47 »
nou,ik zou toch maar een clean instal doen .t kan altijd nog voor problemen zorgen.eens je die rotzooi erop staan hebt en gebruikt of niet .....speel toch maar veilig en doe wat Pjotr aangeeft
zolang dat script / programma niks gedaan heeft is er niks aan de hand. gewoon verwijderen

Dat betwijfel ik... Ultamatix heeft bij zijn eigen installatie sowieso allerlei vage onbetrouwbare pakketbronnen toegevoegd, en God weet wat nog meer. Zelfs als heb je er vervolgens geen ander programma mee geïnstalleerd.

Het is verstandiger om gewoon even een schone herinstallatie van Ubuntu te doen. Zoveel werk is dat gelukkig niet.  :-)