Ondersteuning > Software en configuratie

Bluetooth speakers

(1/4) > >>

Spidey-Westland:
Wil graag de muziek via bleutooth speakers met Ubuntu afspelen.

Als ik die dan koppel dan zie ik dat de speakers gevonden zijn, maar in de gegevens staat dat dit dan de koptelefoon is. Ik hoor dus geen muziek via de Bluetooth speakers.

Waar kan ik in mijn systeem opzoeken om de muziek naar de speakers te sturen.

mvg
SPW

bart85:
De naam koptelefoon hoeft geen probleem te zijn. Voor de zekerheid even controleren of hij niet op mute staat.
Anders hier een troubleshooting: https://knowledgebase.frame.work/ubuntu-bluetooth-S1PGxfho

Spidey-Westland:
>bart85
Bedankt voor de tip.

Is wel een aandacht vragend verhaal.

Kan nu wel het apparaat zien, maar zodra ik de "pair" opdracht uitvoer is het apparaat niet meer verbonden.

Dat verbinden lukt ook niet direct.

Ik zoek verder op het internet naar oplossingen.

bart85:
Gebruik je de speakers ook op een ander apparaat, bijvoorbeeld een telefoon.  Dat kan een probleem met pairen opleveren.
Bij mijn jbl moet ik bij wisselen van apparaat op de pairknop drukken en dan opnieuw proberen verbinding te maken.

Jenske:
Ik heb daar ook al last mee gehad, met het aansluiten van bluetooth op speakers (of andere dingen).In mijn desktopcomputer zit een bluetooth -zender, maar dat ding werkt eigenlijk niet naar behoren.
Daarom heb ik een aparte bluetooth dongle gekocht (een soort usb-stick die een BT-signaal kan sturen) en daarmee ging het soms (!) beter.
Let er ook op: de afstand waarover bluetooth kan zenden (en ontvangen) is écht heel beperkt. Van zodra je verder dan een paar meter zit, kan een eenvoudige metalen paal (zoals in ons huis een steunpilaar) al problemen veroorzaken.
In het algemeen vind ik bluetooth niet zo'n goed systeem. Ook niet onder windows of android. Hoe dikwijls ik al niet heb zitten knoeien om een op mijn speaker aangesloten gsm AF te koppelen omdat ik er een andere gsm uit mijn gezin op probeer aan te sluiten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie