Ondersteuning > Software en configuratie
Dark mode
petineke:
Hi allemaal,
Vanwege mijn slechter wordend gezichtsvermogen gebruik ik de "Dark Mode" waar maar mogelijk.
De laatste tijd echter zijn er meerdere sites die nu niet deze instelling pakken, waaronder deze site van jullie. Vorige Ubu versie wel, nu niet.
Hoe komt dit en wat kan eraan gedaan worden ??
asphyxia:
Hallo Petineke,
de meeste desktopomgevingen kennen 'dark themes'. Dit betekent niet automatisch dat alle programma's dat ook naadloos meepakken.
Als je sites via je browser allemaal in 'dark modus' wilt bekijken, kan ik aanraden om de add-on Dark Reader te installeren op je browser. Die kan je ook nog instellen naar contrast en helderheid, en naar believen aan- of uitzetten. Die kan je vinden voor Firefox en al zijn afgeleiden, alsook voor Chrome en alle derivaten. Ik heb nog nooit problemen gemerkt dat sommige sites de instelling niet pakken, wel dat soms de leesbaarheid verbetert door hem juist uit te zetten.
Ik hoop dat je dat helpt in vinden wat je zoekt.
gr., asphyxia
petineke:
--- Citaat van: asphyxia op 2024/09/13, 13:36:22 ---Hallo Petineke,
de meeste desktopomgevingen kennen 'dark themes'. Dit betekent niet automatisch dat alle programma's dat ook naadloos meepakken.
Als je sites via je browser allemaal in 'dark modus' wilt bekijken, kan ik aanraden om de add-on Dark Reader te installeren op je browser. Die kan je ook nog instellen naar contrast en helderheid, en naar believen aan- of uitzetten. Die kan je vinden voor Firefox en al zijn afgeleiden, alsook voor Chrome en alle derivaten. Ik heb nog nooit problemen gemerkt dat sommige sites de instelling niet pakken, wel dat soms de leesbaarheid verbetert door hem juist uit te zetten.
Ik hoop dat je dat helpt in vinden wat je zoekt.
gr., asphyxia
--- Einde van citaat ---
Dank voor je suggestie, maar ik heb, zoals altijd, in Firefox,Instellingen, Taal en Vormgeving, de donker instelling aanstaan. Heeft voorheen perfect gewerkt, maar bij deze Ubu versie heb ik het probleem.
Firefox heeft nog steed mijn voorkeur. Bij uitzondering gebruik ik Chromium of andere.
petineke:
Merk dat het zelfs niet bij Chromium nu niet werkt. :evil:
Wel zie ik dat Firefox zelf donker is, maar dat de sites dit niet doen (in darkmode verschijnen)
pinokkio:
voor een lichtere kleur moet je in firefox zelf zijn ga naar rechts boven klik op de 3 streepjes daarna op instellingen klik dan links onderaan op extensies en thema,s klik dan weer links op thema,s kies je kleur en klik op installeren
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie