Ondersteuning > Software en configuratie

Slaapstand bij sluiten van de laptopdeksel

(1/2) > >>

Tanja:
Na de update naar Ubuntu 24.04 LTS kan ik het gedrag van de laptopdeksel niet meer aanpassen.
Ik wil niet dat de laptop – bij het sluiten van de deksel – automatisch in de slaapstand gaat.

In versie 22.04 LTS gebruikte ik daarvoor de Gnome afstelhulp (TWEAKS) uit de store/app centre.
Ik kon dan het gedrag van de deksel wijzigen in tabblad algemeen. Vervolgens kon ik  pauzestand bij afsluiten, uitzetten.

In versie 24.04 LTS is het tabblad algemeen niet meer te vinden.

Graag hulp.

Pjotr:
Dit zou moeten werken:
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/gevorderden.html#ID4
(punt 4)

Vervang het woordje "xed" door "gedit" en het woordje "poweroff" door "suspend" of zelfs door "hibernate".

Polleke:
Ik heb die functie niet nodig, maar je antwoord is top!

Tanja:
Beste Pjotr,

Dank voor je tip. Ik wil dat mijn laptop JUIST NIET in de slaapstand gaat bij het sluiten van de deksel en ook niet afsluit.

Ik wil dit zodat de display-/HDMI-poort, na het sluiten van de laptopdeksel, een videosignaal af blijft geven naar de T.V. of extra monitor.

Ik heb je advies opgevolgd, maar het maakt geen verschil. Mijn laptop gaat HELAAS  nog steeds in de slaapstand bij het sluiten van de deksel.

Ik sluit een bestandje bij zodat je kunt zien welke opdrachtregels standaard in het bestand zijn opgenomen.

Met vriendelijke groet, Tanja.

Ronaldus:
Als je wil dat een regel actief wordt, moet je wel nog het hekje weghalen voor de regel.

Msd in regel 35 'suspend' in 'ignore' veranderen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie