Ondersteuning > Hardware en drivers

eigenaar

(1/2) > >>

vinum:
ik ben de enige gebruiker van mijn pc, met ubuntu 24.04 geïnstalleerd.
als ik een SD-kaart uit mijn fototoestel in de computer inplug blijk ik (volgens het systeem) "niet de eigenaar" te zijn!
wie is er dan wel de eigenaar en wat kan ik eraan verhelpen??

Bloom:
Dat sd-kaartje is in FAT geformatteerd. FAT ondersteunt geen rechten of permissies en als de root het gemount heeft, is de root ook eigenaar.
Installeer het pakket pmount om ervoor te zorgen dat FAT-volumes van geheugenkaartjes of usb-sticks binnen je eigen gebruiker gemount worden en jij er dus ook de eigenaar van bent.

Oesje:
Een topic van jou met zelfde vraag .
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=107945.0

Bloom:
Een topic van mij? Nee hoor, ik heb er zelfs niet in gereageerd zie ik. De oplossing die in dat topic gegeven wordt werkt ook, maar dat moet je dan doen voor elk mount point (koppelpunt) van een FAT-volume. Het pakket pmount koppelt volumes in de gebruikersruimte, dus niet via root en dan heb je geen problemen.

Oesje:

--- Citaat ---Een topic van mij? Nee hoor, ik heb er zelfs niet in gereageerd zie ik. De oplossing die in dat topic gegeven wordt werkt ook, maar dat moet je dan doen voor elk mount point (koppelpunt) van een FAT-volume. Het pakket pmount koppelt volumes in de gebruikersruimte, dus niet via root en dan heb je geen problemen.
--- Einde van citaat ---

Een topic van vinum ! Die start toch het topic .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie