Interactief > Algemeen

Smartphone met e/OS i.p.v Android

<< < (2/4) > >>

Bert Ernste:
Als je de Digid scanner van je identiteitsbewijs bedoelt, ik heb mijn rijbewijs zonder problemen gescand.

loti:
@ Bert Ernste.
Ik bedoel het scannen van de QR code tijdens het inloggen bij b.v. Mijn Overheid.

Overigens vraag ik mij af hoe levensvatbaar is dit project?
Mochten de makers van dit systeem er mee stoppen dan is je telefoon waardeloos en ik schat het aantal gebruikers toch niet erg groot.

Bert Ernste:
@loti
Nu je het zegt: volgens mij heb ik dat als experiment wel eens gedaan en ging dat goed, maar meestal werk ik met de sms-code.

Ik denk / hoop dat dit project wel kans van slagen heeft, omdat het minder ‘geknutsel’ geeft dan andere pogingen in deze richting (Graphene, Lineage OS en dergelijke). Het is behoorlijk gebruiksvriendelijk volgens mij. In beginsel kun je eventueel ook wel terug naar de gewone Android, maar dat lijkt me wel wat gedoe (nooit gedaan).

Maar ik ben geen expert en gebruik de slimfoon niet heel intensief.

loti:
@ Bert Ernste.
Inloggen met sms code wil ik juist niet omdat dit niet erg veilig is, vandaar mijn vraag.

rico70:

--- Citaat van: loti op 2024/04/29, 19:50:30 ---
Overigens vraag ik mij af hoe levensvatbaar is dit project?
Mochten de makers van dit systeem er mee stoppen dan is je telefoon waardeloos en ik schat het aantal gebruikers toch niet erg groot.

--- Einde van citaat ---
Ik denk wel dat dat goed zit. De Fairphone 2 wordt al 7 jaar ondersteund met software updates. Kunnen de "grote" een voorbeeld aan nemen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie