Ondersteuning > Hardware en drivers

2e beelscherm aansluiten lukt niet

<< < (2/5) > >>

peer:

--- Citaat van: peer op 2024/03/12, 09:21:04 ---ik denk dat het probleem in jouw dvi uitgang zit.
Er zijn drie verschillende dvi uitgangen mogelijk: DVI-A, DVI-D en DVD-I
DVI-A: analoog signaal (komt vrijwel niet meer voor)
DVI-D: digitaal signaal (werkt alleen met een digitale monitor)
DVI-I: digitaal en analoog signaal. (werkt met digitale en analoge monitor)

De zwarte DVI-aansluitingen op jouw pc zijn DVI-D aansluitingen. Deze leveren dus een digitaal signaal terwijl jouw monitor een analoog signaal vraagt. Je hebt hier een extra converter nodig (als dit bestaat) Ik denk dat je deze aansluitingen geprobeerd hebt. Dan vind ik het wel te begrijpen dat de monitor niet gezien wordt.

De blauwe aansluiting kan ik niet goed zien wat dat is.  Het zou een DVI-I aansluiting kunnen zijn. Heb je deze al geprobeerd?

--- Einde van citaat ---

edit:
zie ook: https://www.cablethis.com/the-complete-guide-to-dvi-to-vga-adapters-making-the-right-choice/

Oesje:

--- Citaat ---Helaas ziet zowel Windows als Ubuntu een 2e aan gesloten monitor HP L1945wv niet.
--- Einde van citaat ---

Ben je zeker dat die nog werkt , want dat is al een vrij oudere monitor .

--- Citaat ---De blauwe aansluiting kan ik niet goed zien wat dat is.  Het zou een DVI-I aansluiting kunnen zijn. Heb je deze al geprobeerd?
--- Einde van citaat ---

Ik kan het niet goed zien op de foto maar dat is volgens mij een VGA grafische aansluiting .
Alles is on board . Ik stel mezelf de vraag of de twee monitors zouden werken moest er een grafische pci card ingeplugd worden .

KeesL:
Dank jullie wel!

Ja, de blauwe DVI-I aansluiting heb ik nogmaals geprobeerd met een rechtstreekse overgangsstekker naar vga.
Zowel de HP als een LG Flatron L192WS geven geen sjoegen.
Beide monitoren met alleen een vga aansluiting heb ik nog recentelijk gebruikt op oudere computers.

Het moederboard op deze computer is gigantisch op deze computer. En ik heb nog 1 achteruitgang vrij alhoewel ik niet weet hoe een extra analoge beelscherm kaart aan  te sluiten?

Zou mogelijk de USB aansluting naar de hdmi op de beeldschrmkkart plaats geven voor een 2e monitor? Of mogelijk de ander mij onbekende female poorten rond de DVH-i poort?

Gelukkig heb ik wel een microfoon plug en play kunnen aansluiten waarop een analoge koptelefoon past. Helaas werkt de koptelefoonaansluiting aan de bovenkant niet voor mijn 12V boxtjes en nieuwe 2e hands Chinese H@T koptelefoon. Helaas weet ik niet wat alle tekentjes rond de gekleurde geluidsaansluitingen betekenen. Wie het weet mag het zeggen :)

peer:
heb je al in het bios gekeken of alle videoaansluitingen 'aan' staan?

KeesL:
Nee Peer

Hoe kijk ik in het Bios en zet alles aan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie