Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke mesenger voor ubuntu  (gelezen 7422 keer)

DarkEra

  • Gast
Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/28, 00:52:10 »
Ik gebruik gewoon Empathy omdat het zo goed in Ubuntu is verwerkt. Ik begrijp niet helemaal waarom je Pidgin boven Empathy zou verkiezen, de interface van Empathy is toch wel een stuk overzichtelijker en het ondersteunt videobellen op MSN.

In mijn geval zat Pidgin standaard in Mint toen ik dat nog gebruikte. Onder Debian 6 kon ik geen MSN uit de nogal korte lijst van Empathy kiezen en had geen zin om het verder uit te zoeken, dus Pidgin weer geinstalleerd en het liep direct als een trein. 

Nu ben ik terug, al is het met Xubuntu en daar zit standaard ook Pidgin in. Laten we het erop houden dat ik daar nu eenmaal aan gewend ben geraakt dit programma te gebruiken, het werkt fijn en ik ben er tevreden over.

Het is niet dat Empathy goed in Ubuntu verwerkt is naar mijn mening maar goed in Gnome verwerkt is want het is een vast onderdeel (geworden) van de Gnome desktop omgeving. Dacht ik toch tenminste... :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/28, 04:37:10 »
Ik gebruik alleen nog maar Skype.
Ik ben vroeger begonnen met icq en omdat op een gegeven moment MSN in kwam ook maar genomen maar ik heb het nooit wat gevonden. Ik heb toen heel lang icq nog gebruikt.
Later is er Skype bij gekomen en ik gebruik al een aantal maanden geen msn meer.
Ik start het niet eens meer op. In Windows was het een poort voor virussen plus kreeg ik een hoop van die onzinnige uitnodigingen voor van die vrienden dingen. Ook werkte de audio overdracht niet echt super.
Skype werkt bij mij prima in Linux en Windows. Webcam gebruik ik al heel lang niet meer.
Komt omdat ik skype gebruik om te kletsen en ondertussen te gamen of te werken.
Ik wil nog zo'n draadloze headset zodat ik rond kan lopen.
Altijd handig als je wat te drinken wilt pakken.

Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/28, 13:38:04 »
Het probleem die Vistaus beschreef heb ik hier ook gehad met Empathy, dus voor mij ook gewoon Pidgin.
MSN, Hyves of Facebook zijn zo in te stellen, en da's wel zo makkelijk.


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/28, 14:43:45 »
Ik gebruik gewoon Empathy omdat het zo goed in Ubuntu is verwerkt. Ik begrijp niet helemaal waarom je Pidgin boven Empathy zou verkiezen, de interface van Empathy is toch wel een stuk overzichtelijker en het ondersteunt videobellen op MSN.
In mijn geval zat Pidgin standaard in Mint toen ik dat nog gebruikte. Onder Debian 6 kon ik geen MSN uit de nogal korte lijst van Empathy kiezen en had geen zin om het verder uit te zoeken, dus Pidgin weer geinstalleerd en het liep direct als een trein.  

Nu ben ik terug, al is het met Xubuntu en daar zit standaard ook Pidgin in. Laten we het erop houden dat ik daar nu eenmaal aan gewend ben geraakt dit programma te gebruiken, het werkt fijn en ik ben er tevreden over.

Het is niet dat Empathy goed in Ubuntu verwerkt is naar mijn mening maar goed in Gnome verwerkt is want het is een vast onderdeel (geworden) van de Gnome desktop omgeving. Dacht ik toch tenminste... :)

Empathy is inderdaad stevig in Gnome verwerkt, maar ik bedoel meer het messaging menu en het MeMenu waar Empathy aanwezig is.

sprokkel

  • Gast
Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/28, 17:46:54 »
welke mesenger voor ubuntu

Sorry voor de late reactie, lees het nu net allemaal, maar meningen zijn verdeeld lees ik.
Ik ga KMess eens proberen ziet er grafisch  ook wel mooi  uit
Bedankt zover voor de meningen, en ervaringen

jesse2314

  • Gast
Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/28, 17:48:46 »
Ik raad amsn aan.
Ik werk er al een tijdje mee en het is erg fijn :)
http://www.amsn-project.net/

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/28, 17:59:06 »
Ik raad amsn aan.
Ik werk er al een tijdje mee en het is erg fijn :)
http://www.amsn-project.net/


Maar het ziet er niet uit

jesse2314

  • Gast
Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/28, 18:02:15 »
@tiempjuuh, dat vind jij, ik vind het erg fijn werken ;)

Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/28, 20:22:21 »
En dat vind ik ook :D
(echt)

Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #34 Gepost op: 2011/04/30, 19:19:00 »
Het is wetenschappelijk vastgesteld dat aMSN afstotelijk is.

Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #35 Gepost op: 2011/04/30, 21:23:09 »
En dat vind ik ook :D
(echt)

Kmess is echt een goede ;) Een aanrader voor KDE gebruikers
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #36 Gepost op: 2011/04/30, 21:56:58 »
aMSN werkt, maar is grafisch niet zo fraai.

Emesene werkt prima. KMess is nog fraaier, wel een KDE programma waarmee je allerlei KDE-zaken naar binnen sleurt.
Een 'ideaal' programma is er niet. Er zijn er veel, dus kies wat je het beste voor jezelf vindt   ;)

Hey, dit is open source. Je kiest zelf, ipv iemand voor jou bepaalt wat je hoegenaamd zou moeten gebruiken. Er zijn wel 20 of zo programma's die je kan gebruiken.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #37 Gepost op: 2011/04/30, 23:52:50 »
asphyxia +1
Vind KMess gewoon de beste, maar heilig is het niet; een ideaal programma bestaat er inderdaad niet.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #38 Gepost op: 2011/05/01, 02:32:32 »
uhm ... Kopete (voor KDE) Kmess komt zo lomp over, daarnaast dramatisch met meerdere acounts
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: welke mesenger voor ubuntu
« Reactie #39 Gepost op: 2011/05/01, 10:33:06 »
@Stijnen: Meerdere accounts gaat prima sinds KMess 2.0.4 :)