Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welk OS is geschikt als Virtual Machine  (gelezen 462 keer)

Welk OS is geschikt als Virtual Machine
« Gepost op: 2012/06/19, 02:22:12 »
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik Ubuntu 12.04 als virtual machine geïnstalleerd. De host is ook Ubuntu 12.04

Helaas werkt dit erg traag op mijn computer.

In guest heb ik de 3d effecten verwijderd en ook de SWAP heb ik verlaagd naar 0. Maar het blijft allemaal ontzettend langzaam.

RAM kan ik slechts instellen tot maximaal 500 RAM. Doe ik dit hoger dan loopt mijn computer (host) voortdurend vast. De waarschuwing dat ik meer dan 50% van mijn fysieke computer (1,95 GB) krijg ik echter pas bij 900 MB. Beetje vreemd dat ik al vastloop bij 500 RAM.

Ik overweeg daarom maar om een nieuwe guest/virtual machine te installeren. Ik wil het alleen gebruiken voor Lamp en de ontwikkeling van websites.  Ik zit zelf te denken aan Kubuntu of Xubuntu  aangezien dit lage(re) eisen stelt aan mijn systeem/computer.

Mijn vraag: heeft iemand een advies met welk OS voor mij geschikt zou zijn.  En ´o ja´ ik ben een redelijke beginner met Ubuntu/Linux dus het moet allemaal lekker grafisch zijn.

Alvast bedankt! Groeten Tomatito.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/19, 04:33:23 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Welk OS is geschikt als Virtual Machine
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/19, 07:23:37 »
Een server hoor je op een echte pc te draaien natuurlijk, maar soit. Je zou Bodhi kunnen proberen. In VMware of VirtualBox.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Welk OS is geschikt als Virtual Machine
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/19, 08:30:37 »
Ik zou voor Ubuntu server gaan, evt. kan je die daarna uitbreiden met een kale LXDE desktop als je echt niet zonder grafische omgeving kan.

Re: Welk OS is geschikt als Virtual Machine
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/19, 08:55:04 »
Voor een server zou ik niet voor een grafische desktop gaan. Als je toch aan het leren bent, kun je het beter gelijk goed doen lijkt me. Eventueel kun je met programma's als phpmyadmin, webmin etc.. alsnog dingen grafisch instellen via je een browser, bijv. vanaf je host OS. Ook kun je server dan headless starten en via ssh inloggen vanaf je host of een andere pc in je netwerk, zodat je kunt rommelen vanuit een terminal. Dan heb je dus wel het gemak van een grafische desktop en kun je makkelijk internet op om informatie te zoeken of een handleiding openhouden e.d. en tegelijkertijd houd je je server lekker licht.