Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google steelt identiteit  (gelezen 795 keer)

Offline miel

  • Lid
google steelt identiteit
« Gepost op: 2021/06/27, 14:09:32 »
Ik heb een KPN account en een Gmail account. Onlangs heb ik het Gmail account toegevoegd aan de accounts die ik bij KPN heb.
Als ik nu mail verzend naar mijn relaties worden die verstuurd door Gmail alsof het van een Gmail account komt.
Dat betekent dat veel van mijn relaties die mails niet ontvangen omdat mijn gmail account bij hen niet bekend is.
Weet iedereen dat en hoe kan je voorkomen dat Gmail mijn berichten verstuurd vanaf mijn Gmail account in plaats van mijn KPN account.
elke tip is welkom, MVG Miel.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: google steelt identiteit
« Reactie #1 Gepost op: 2021/06/27, 14:38:46 »
Dit heeft niets te maken met Ubuntu en Server en Netwerk. Een moderator zal het wel verplaatsen naar Algemeen. Let op waar je je topics post. ;)
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline vanadium

  • Lid
Re: google steelt identiteit
« Reactie #2 Gepost op: 2021/06/27, 16:54:49 »
Het is normaal dat de mail verstuurd op een andere account ook verstuurd wordt met het verzendadres van die andere account, en met de smtp server van die andere account. Moeilijk aan te geven of en wat je kan doen: het is niet duidelijk met wat je je email beheert.

Re: google steelt identiteit
« Reactie #3 Gepost op: 2021/06/28, 09:16:20 »
Het zal van je e-mailprogramma afhangen, en niet van linux of gmail.

Hier werk ik met gmail, waar ik in het e-mailprogramma mail.google.com eveneens een account heb toegevoegd.
De gmail account is de basis, en daarnaast een extra account die zelfs niet van gmail is.

Bij het verzenden van een e-mail gebeurt het standaard uit de basis gmail account.

Tenzij... ik expliciet kies om te verzenden vanuit die tweede account.

Kijk dus best eens je mogelijkheden en instellingen na in je e-mailprogramma.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)