Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Ubuntu is de Windows van Linux"...  (gelezen 2139 keer)

"Ubuntu is de Windows van Linux"...
« Gepost op: 2019/07/10, 18:23:18 »
...een nogal gewaagde uitspraak die ik aantrof in deze Engelstalige video  :) :
https://www.youtube.com/watch?v=L7uL50zVZJA&list=PLc7fktTRMBoxc7v6GLW_v_HW8_PQxz_dD

De maker doet wel meer pittige uitspraken waarbij Ubuntu behoorlijk wordt 'aangepakt'. Het verbaasde mij echter een beetje want ik geloof dat de maker nog niet zo heel lang geleden in de Linuxwereld is gedoken. Maandje of zeven?? Ik persoonlijk zou me dan een beetje gedeisd houden, maar ja ... =D

Ik ben behoorlijk benieuwd naar de mening van anderen.
 

« Laatst bewerkt op: 2019/07/10, 18:25:13 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: "Ubuntu is de Windows van Linux"...
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/10, 19:17:34 »
Ik ga er niet eens naar kijken, want ik vind zulke uitspraken onzinnig irritant gezeur.

Re: "Ubuntu is de Windows van Linux"...
« Reactie #2 Gepost op: 2019/07/10, 19:40:46 »
Wat wil je met deze post bereiken?
En wat zul je met deze post bereiken...?  ;)

Re: "Ubuntu is de Windows van Linux"...
« Reactie #3 Gepost op: 2019/07/10, 22:52:02 »
Ok, toelichting...

Ik beschouw mezelf als iemand die inmiddels 'iets' van Linux afweet, maar in vergelijking met de 'experts' ben ik een aardige dombo ;). Ik ken m'n plaats zal ik maar zeggen =D.
Deze videomaker heeft een heel behoorlijke ICT-(Windows)achtergrond en weet het nodige van computers. Hij brengt zijn stellingen erg overtuigend en ik beschik over (nog) onvoldoende kennis om die te weerleggen (ervan uitgaande dat hetgeen hij stelt onwaar is).
Kortom, ik was even benieuwd of ie volledig uit z'n nek staat te l.llen, dat ie volslagen onzin aan het uitkramen is of dat ie wellicht her en der mogelijkerwijs een punt heeft??

Maar als men hier al bij voorbaat zoiets heeft van 'doortrekken die handel'.....geen probleem....ik ga wel aan het koordje hangen ^-^.

(Ik had deze post derhalve ook in 'Algemeen' gedeponeerd)

« Laatst bewerkt op: 2019/07/10, 22:53:35 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Re: "Ubuntu is de Windows van Linux"...
« Reactie #4 Gepost op: 2019/07/11, 08:45:04 »
Maar als men hier al bij voorbaat zoiets heeft van 'doortrekken die handel'.....geen probleem....ik ga wel aan het koordje hangen ^-^.
Verstandig.... dit is niets meer dan een Clickbait van een Trol.
Die jij nu helpt om geld te verdienen...


https://nl.wikipedia.org/wiki/Clickbait
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet) 

Re: "Ubuntu is de Windows van Linux"...
« Reactie #5 Gepost op: 2019/07/11, 14:22:09 »
Flushed ;)!
Een boek doet het altijd...

Joshua Orbit

  • Gast
Re: "Ubuntu is de Windows van Linux"...
« Reactie #6 Gepost op: 2019/08/03, 13:18:29 »
Kwaliteiten kunnen verschillen, maar als ik me goed herinner had Debian toch 'een wandelaar' (lees: een hacker(s) met goede intenties) op haar servers.
Red Hat dan weer spijkert alles netjes toe, maar zet de deur dan weer open met .NET sources toe te laten in de programmatuur.

Arch gaat dan weer prat op het 'veiligste te zijn' ; maar ook daar weer een melding van lekken.

Ik zou nog even rustig ademen en afwachten; niet voor niets lanceert UDEMI academy complete trainingen voor ontwikkeling op Linux.

Uiteindelijk ook niet vergeten dat Microsoft een Gold Certified Partner is van kernelontwikkeling......, dat heeft ook een onderliggende reden volgens mij.