Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ichat of skype  (gelezen 1016 keer)

Offline davevrr

  • Lid
Ichat of skype
« Gepost op: 2011/01/12, 15:37:54 »
Om één of andere reden werkt mijn skype niet zo goed; ik zie mijn contact niet,
hij ziet mijwel maar hij hoort mij in "gekraak", ik hoor hem goed.

Als ik opneem met mijn geluidsrecorder kraakt het ook.

vraag 1. Nu was ik aan het denken; hij heeft een Apple powerbook, ik een Ubuntu 10.10, kan ik niet ichat installeren,
mss dat die (andere drivers etc) alles wel goed afspeelt. En ik vind eigenlijk Ichat echt wel een goed programma.

vraag 2. Kan ik er wel voor zorgen dat ik zijn video zie, een windows 7 herkent de video wel met Skype,
een andere Apple ook. Als hij op share screen drukt, krijg ik een pop up die helemaal leeg is. Is dit geen kwestie dat hij het videoformaat niet herkent? Moet ik mss een driver downloaden.

Moest Skype nu gewoon werken zoals het moest van de eerste keer.....zucht ???

Skype (béta) 2.1.0.81

Re: Ichat of skype
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/12, 20:54:20 »
iChat gaat niet lukken op Ubuntu.

Offline Rowena

  • Lid
Re: Ichat of skype
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/13, 14:48:05 »
Ik dacht dat ik de enige was met een skype problem.

Als ik iemand bel met kamera lagt de pc als een gek en skype loopt vervolgens vast.
Ik heb een redelijk (½ jaar) nieuwe pc.

Dit heb ik niet op me laptop en die is al bijna 2 jaar oud.


HELLUP!! ???

Re: Ichat of skype
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/14, 00:10:26 »
Ik dacht dat ik de enige was met een skype problem.

Als ik iemand bel met kamera lagt de pc als een gek en skype loopt vervolgens vast.
Ik heb een redelijk (½ jaar) nieuwe pc.

Dit heb ik niet op me laptop en die is al bijna 2 jaar oud.


HELLUP!! ???

Wat heb je voor een webcam? Ik had een Logitech PRO 9000 of zo en die zorgde ervoor dat Skype/PC vastliep. Andere webcam loste het probleem op. Wat gebeurt er als je de webcam uit de USB aansluiting verwijdert als ie vastloopt?

Offline Rowena

  • Lid
Re: Ichat of skype
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/14, 09:36:06 »

Citaat

Wat heb je voor een webcam? Ik had een Logitech PRO 9000 of zo en die zorgde ervoor dat Skype/PC vastliep. Andere webcam loste het probleem op. Wat gebeurt er als je de webcam uit de USB aansluiting verwijdert als ie vastloopt?


Ik heb ook een Logitech ... fusion of iets in die geest.. Maar dat weet ik nog niet wat er dan gebeurt misschien dat maar eens proberen
Je hoort noch.. =)

Offline Nollie

  • Lid
Re: Ichat of skype
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/14, 22:37:34 »
Ik zie de Windows-kant wel, maar het geluid valt na een paar seconden weg. Soms helpt het als ik even op Mute zet en weer terug. Het programma is in Gebruik Skype 2.1.0.81 op 10.10. 
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.