Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren 7.10 lukt, booten niet  (gelezen 683 keer)

wimc

  • Gast
Installeren 7.10 lukt, booten niet
« Gepost op: 2007/11/13, 12:52:44 »
Ik werk op een HP Omnibook Laptop. Pentium IV M, HD van 30 GB, 768 MB RAM.
Ik heb 4 partities: WindowsXP, Swap, / en /home.
Ik had Ubuntu 7.04 staan en die werkte zonder problemen. Daarna deed ik de upgrade naar 7.10 en dan wou hij niet meer.

De upgrade lukte, maar na het splash screen krijg ik even een zwart scherm, daarna een lichtbruik met het ronddraaiende icoontje en dan loopt hij vast.

Ondertussen een 'clean install' gedaan vanaf de live-cd met behoud van /home, maar / en swap volledig herformateerd.
Daarna nog eens geïnstalleerd, maar met een onbestaande gebruiker, zodat er een nieuwe werd aangemaakt op de /home-partitie.
Niets helpt.

Als ik in single-user mode inlog  en daarna 'gdm' tik, krijg is wel het login-scherm, maar dan heb ik geen netwerkverbinding voor eventuele updates. Ook opstarten vanaf de live-cd werkt en geeft perfect beeld.
Nu moet ik noodgedwongen even in Windows XP werken, waar ik zo vlug mogelijke weer vanaf wil.
Ook tegenover vrouw en kinderen ga ik af in mijn promotie van Ubuntu Linux. Dit euvel moet zo vlug mogelijk van de baan.

Wie weet raad?

- Wimc -

Installeren 7.10 lukt, booten niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/13, 13:50:02 »
Alternate cd downloaden en installeren. Mss werkt ie dan wel.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

wimc

  • Gast
Installeren 7.10 lukt, booten niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/07, 15:47:15 »
Nee, alternate cd was geen oplossing.
Alleen booten in single user mode lukt en daarna een "telinit 5" intikken.
Dan krijg ik het normale login scherm en kan ik werken als vroeger, updates doen enz.

Maar ik zou dit inloggen in één beweging willen eigenlijk.

Wie kan mij helpen?

- Wimc -

Offline ruujan

  • Lid
Installeren 7.10 lukt, booten niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/07, 16:25:23 »
Als je opstart en de pc lijkt vast te lopen, kun je dan nog naar een terminalscherm toe met Ctrl Alt F1?
Als dat zo is, kun je misschien eens proberen om de x-server opnieuw in te stellen:

dpkg-reconfigure xserver-xorg