Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schone installatie wil niet.  (gelezen 967 keer)

Offline Dump

  • Lid
Schone installatie wil niet.
« Gepost op: 2010/11/22, 22:56:45 »
Hoi allen.
Na toch zeker een jaar niet meer met Ubuntu 8.04 bezig te zijn geweest begint het weer te jeuken. Mijn overbodige dell dimension 4600 met 2 gig geheugen is een mooie download kast. Ahum. Ik ben geen kenner maar had het 1 jaar geleden redelijk onder de knie. Nou ja!
Ik zit me nu toch een partij te kl... want ik krijg de gedownloade/gebrande ubuntu 10.04 op dvd niet opgestart vanaf de dvd-rom na het aanzetten van de kast. Veel en lang gezocht in de jumpers (omdat ik de hele bende heb moeten veranderen, 3 kleine schijven er uit en een grotere er in) en dacht dat het daaraan lag. Bijna alle instellingen in de bios geprobeerd totdat ik het idee kreeg om de w xp cd er een keer in te doen. En jawel, meneer begon na het aanzetten van de kast gewoon op te starten vanaf de w xp cd.
En dus moet er iets anders worden gedaan met de gedownloade ubuntu, veronderstel ik. Ik heb de download netjes uitgepakt en de bestanden weggebrand.
Doei, Dump.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/22, 22:59:24 door Dump »
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Schone installatie wil niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/22, 23:00:25 »
Ik heb de download netjes uitgepakt en de bestanden weggebrand.

Dat had je dus niet zo moeten doen.... Correct branden doe je zo:
http://sites.google.com/site/computertip/cdbranden

Re: Schone installatie wil niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/22, 23:00:50 »
Citaat
En dus moet er iets anders worden gedaan met de gedownloade ubuntu, veronderstel ik. Ik heb de download netjes uitgepakt en de bestanden weggebrand.

Je moet een iso niet uitpakken maar als image branden, anders werkt het niet natuurlijk.  ;)

ps. Weer net iets te laat zie ik.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Dump

  • Lid
Re: Schone installatie wil niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/22, 23:09:56 »
Hartelijk dank voor het snelle antwoord. Mijn download bestond uit een winrar en daar kwam geen .iso uit tevoorschijn. Maar nu ik dit zo lees kom ik er wel verder mee. Jullie zijn denk ik nog niet van me af. Maar ik doe mijn best de zaak alleen op te lossen. Geen goede start dus. Ik zal wel meer hindernissen tegen komen. En dan is hulp uit de tweede lijn (progger) ook welkom.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Schone installatie wil niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/22, 23:17:30 »
Mijn download bestond uit een winrar

Een winrar? ???

Het iso haal je hier:
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Offline Dump

  • Lid
Re: Schone installatie wil niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/23, 16:59:26 »
Ik had later weer een .rar bestand binnen gehaald van ubuntu. Maar na de download tip heb ik nu eindelijk het bekende .iso bestand binnen. Even gebrand met imgburn en ik kan aan de gang.
Bedankt. Doei, Dump.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/23, 18:36:40 door Dump »
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.