Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtualbox jumpbox > joomla  (gelezen 1633 keer)

Offline pacecal

  • Lid
Virtualbox jumpbox > joomla
« Gepost op: 2010/08/12, 16:18:05 »
Ik zou graag lokaal willen stoeien met joomla.

Dus als enthousiaste virtualbox heb ik onder ubuntu jumpbox gedownload...

http://www.youtube.com/watch?v=AaMGCaLh1RM

Alles is met succes ingesteld behalve...op het moment dat ik via een webbrowser het ip adres moet intikken krijg ik "pagina niet gevonden" ik vermoed dat het te maken heeft met mijn netwerkinstellingen. Ik heb alle varianten al geprobeerd...maar helaas geen geluk...

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Virtualbox jumpbox > joomla
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/12, 16:35:53 »
...op het moment dat ik via een webbrowser het ip adres moet intikken krijg ik "pagina niet gevonden" ik vermoed dat het te maken heeft met mijn netwerkinstellingen. Ik heb alle varianten al geprobeerd...maar helaas geen geluk...
De browser in Virtualbox? En welk ip typ je in?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline pacecal

  • Lid
Re: Virtualbox jumpbox > joomla
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/12, 16:43:05 »
Op het moment dat de VM is gestart staat er, ga naar http://192.168.1.101 voor het verder configureren van joomla....

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Virtualbox jumpbox > joomla
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/12, 16:44:54 »
En wat doe jij dan precies?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline pacecal

  • Lid
Re: Virtualbox jumpbox > joomla
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/12, 16:59:04 »
Ik start Firefox van host (ubuntu) en tik het adres in. De VM heeft namelijk geen webbrowser...
« Laatst bewerkt op: 2010/08/12, 18:09:58 door pacecal »

Offline force317

  • Lid
Re: Virtualbox jumpbox > joomla
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/12, 21:59:21 »
Ik ben alleen vertrouwd met VirtualBox in konnektie met Turnkeylinux http://www.turnkeylinux.org/

Ik heb zo onder meer Drupal en Wordpress al eens uitgeprobeerd. Werkt prima.

Ze hebben ook een Joomla image dat je kan installeren in VirtualBox. Misschien interessant om het eens uit te proberen  ?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/12, 22:04:46 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

  • Lid
Re: Virtualbox jumpbox > joomla
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/12, 22:04:03 »
In de installatieprocedure hieronder gebruiken ze zelfs Joomla als voorbeeld.

http://www.turnkeylinux.org/docs/installation-appliances-virtualbox
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline pacecal

  • Lid
Re: Virtualbox jumpbox > joomla
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/13, 10:23:43 »
Dank...heb nog eens alles doorlopen maar helaas...overigens  maakt deze jumpbox gebruik van 2 hd's i.p.v. een image...

Daarnaast wanneer ik op advanced settings druk krijg ik een foutmelding...zie bijlagen...


Offline force317

  • Lid
Re: Virtualbox jumpbox > joomla
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/14, 13:35:32 »
Kijk dan maar eens naar turnkeylinux, werkt prima. De huidige versie is gebaseerd op de vorige Ubuntu LTS, nu de nieuwe uit is kunnen we tegen begin volgend jaar wel een nieuwe LTS verwachten, hoop ik. Met turnkeylinux Wordpress lukte bij mij zelfs de update van Wordpress zelf, naast het feit dat de Ubuntu zelf ook updates ontvangt, je dus steeds een netjes bijgewerkte versie staan qua security. Prima dus voor het testen van allerlei software ... en eigenlijk ook om zo te gebruiken !
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.