Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw overhoorprogramma voor Linux  (gelezen 4602 keer)

dionis

  • Gast
Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Gepost op: 2009/08/30, 13:19:43 »
Het overhoorprogramma Voca, wat tot nu toe alleen voor Windows beschikbaar was, werkt nu ook in Linux (helaas nog zonder geluid). Voca heeft soortgelijke functies als het bekende Teach 2000 en kan woordenlijsten van dat programma ook openen.

http://www.oriente.nl/voca/nld/

Voca is goed geschikt voor grote woordenlijsten en beschikt over een zoekfunctie (filters).

Groeten,
Dennis

Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/30, 13:38:20 »
Net even gecompileerd, werkt prima. Alleen jammer dat de lay-out er zo.. Windows-achtig uit ziet.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/30, 13:42:04 »
Net even gecompileerd, werkt prima. Alleen jammer dat de lay-out er zo.. Windows-achtig uit ziet.
Het is oorspronkelijk blijkbaar een .NET programma dat via Mono op Linux draait, dus eigenlijk gewoon een .NET executable die WindowsForms gebruikt.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/30, 13:43:32 »
ja klopt, maar is er geen wrapper voor GTK+ of Qt?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/30, 14:01:40 »
ja klopt, maar is er geen wrapper voor GTK+ of Qt?
Dit is de reden dat er een eigen toolkit wordt gebruikt, maar misschien komt er wel iets:
http://www.mono-project.com/WinForms#Theming

Er zijn wel .NET bindings voor GTK+ en Qt (Qyoto en Qt4DotNet)
maar dan moet de oorspronkelijke ontwikkelaar zijn app herschreven om hiervan gebruik te maken ipv WinForms
http://www.mono-project.com/Gui_Toolkits
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

dionis

  • Gast
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/30, 17:25:14 »
Bedankt voor de reacties! Het was mijn eerste probeersel met Mono. Ik ben ook nog niet echt tevreden met de interface, inderdaad erg Windowsachtig, en de oorspronkelijke Windowsversie ziet er een stuk beter uit dan de Monoversie.  :| Als ik zonder al te veel moeite de interface kan verbeteren, zal ik dat zeker nog doen. Herschrijven van een groot deel van de code zit er vanwege de tijd waarschijnlijk niet in, althans niet door mij  ;)

Dennis

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/30, 17:29:21 »
Aha, jij bent dus de ontwikkelaar van die app ;) mooi dat je er een Linuxversie van hebt gemaakt.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline gieterke

  • Lid
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/31, 19:30:17 »
Op het eerste zicht ziet het er zeer goed uit. Moet het nog uitgebreid gaan testen maar ik heb zo eens gekeken en het ziet er niet slecht uit. Vooral het feit dat je de woordenlijsten van overhoor kan gebruiken vind ik echt een pluspunt. Echt waar chapeau en bedankt ik ga dit programma zeker nog gebruiken.

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/03, 16:02:30 »
Ik zou er een deb van maken als ik jou was. Misschien maak ik er wel eentje voor je als ik tijd heb :) Succes met het project en je mag altijd code jatten van OpenTeacher wat mij betreft (source code kun je hierzo vinden) als dat lukt met python naar c#(?) vertalen ;D

dionis

  • Gast
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/03, 23:37:59 »
Bedankt voor de tip. Ik zal er zeker nog een deb van maken en heb me al een beetje ingelezen. Zojuist heb ik een update geplaatst die Voca integreert in de GNOME of KDE desktop. Ik zal jouw programma binnenkort bekijken!

Dennis

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/04, 09:44:55 »
Super! M'n internet ligt een beetje plat op 't moment dus ik kan niet naar de site..., maar ik ga 'm zeker uitproberen!

TIP HINT VOORZEGSEL: gebruik de Wrts.nl api

Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/11, 17:01:51 »
Nee bedankt!
Niet dat het programma slecht is, maar als ik aan Mono denk, moet ik weer terug denken naar een half jaar geleden.
Toen ik Mono installeerde en gebruikte om een Windows programma om te zetten naar Linux.
Bij het opstarten van Mono, crashte mijn hele notebook gelijk.

Offline gieterke

  • Lid
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/24, 21:26:54 »
Als ik je nog 1 tip mag geven dan is het dat je een woord direct opnieuw moet intypen als je het verkeerd hebt.
Dit omdat je dan sneller de woordjes onder de knie hebt.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nieuw overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/25, 18:29:46 »
dat je een woord direct opnieuw moet intypen als je het verkeerd hebt.
Of éérst een ander woord en daarna het verkeerde woord opnieuw.. (just like Wrts O0)