Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Password?  (gelezen 676 keer)

Offline SgtPepper

  • Lid
Password?
« Gepost op: 2012/08/18, 23:12:22 »
Hey beste mensen,

Ik ben vandaag begonnen voor op mijn USB Flash drive Ubuntu op te stellen.
Dit allemaal via de Turminal van mijn Mac en na veel zoeken (had er geen ervaring mee) is het me gelukt tot ik het volgende krijg:

/Downloads/ubuntu-12.04-desktop-i386.dmg of=/dev/rdiskN bs=1m
Password:

Maar ik heb absoluut geen idee hoe ik aan een password kom of waar ik het moet gaan zoeken?
Ik dacht misschien is het bestand beveiligd maar dat zou het eerste .dmg bestand zijn dat ik als beveiligd ken tenzij het een beveiliging is voor te installeren maar het paswoord van mijn computer aanvaard die ook niet als paswoord. Dus ik zit wel met een vraagteken hier natuurlijk...


Offline SgtPepper

  • Lid
Re: Password?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/19, 00:28:47 »
Ok, eens proberen!

Offline SgtPepper

  • Lid
Re: Password?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/19, 00:49:44 »
Ok, opnieuw geprobeerd en Admin gaat niet...
Als ik de bron bekijk dan lukt alles tot:

Download the appliance firmware from the IBM ISS Download Center and save it to a secure host in your network.
On the secure host, open the Terminal application.
In the Terminal application window, run diskutil list to get a current list of devices.
Connect the USB flash drive to the secure host.
Run diskutil list again and determine which device node the system assigned the USB device to.
Run sudo dd if=/path/to/downloaded.img of=/dev/rdiskN bs=1m. Replace /path/to/downloaded.img with the path to the firmware file.

Het is dan dat hij een paswoord vraagt... Is het dan toch omdat het een dmg bestand is?
Want van waar er hier gezegd word is het stap nr 10 en daar ben ik dus nog niet...

Ik gebruik trouwens dit als hulp: http://www.youtube.com/watch?v=dCdfUarlerA


Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Password?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/19, 07:37:11 »
Hier is wat de officiƫle ubuntu wiki over het maken van een boot-usb op mac OS te zeggen heeft: https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick#From_Mac_OSX

Offline SgtPepper

  • Lid
Re: Password?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/19, 09:55:52 »
Radmar, dat weet ik allemaal al. Maar dat lost mijn probleem nog niet op dat ik de vraag krijg voor een paswoord.

Offline SgtPepper

  • Lid
Re: Password?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/19, 14:09:44 »
Neen, lukt niet met Admin noch met admin

Re: Password?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/25, 11:40:16 »
Password is het wachtwoord van je computer ofwel die je ook gebruikt om aan te melden op je Mac en die je gebruikt wanneer je applicaties buiten de App Store installeert.