Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afstomperij  (gelezen 1682 keer)

Offline geime

  • Lid
Afstomperij
« Gepost op: 2015/01/06, 13:35:04 »
prachtig die Technologische tijdperk.....

Zeker met Abiword....

Prachtig een foutenraport!!!@%$##$%&⁴#$#$

Prachtig daar gaat al je werk.

Fantastisch daar zit je dan achter je scherm....

Wat kun je doen? Je eerste menselijke reactie is; Waar is die knip die zoń spreadsheet ontwikkeld?!

En dan volgt nog altijd niet het relatieveren en de zelfreflectie.....de logische antwoorden....want die knip is ook niet zichtbaar dus waarom zou je doen aan zelfreflectie?

Komt bij dat je hier voor maar een paar kb een printscreen kunt droppen....ook al zo super super handig....

tjsa we kunnen het lang hebben over korte lontjes achter zoń scherm met al die handige programmeringen van wie dan ook....

er is gewoon geen contact.

Vroeger kreeg ik les MSDOS....

Waar is de zelforganisatie van Ubuntu daarin?!

Moderator-edit: Vervelend dat je werk verloren is gegaan, maar houd je wel even in qua taalgebruik.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/06, 15:18:31 door Timo »

Re: Afstomperij
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/06, 13:46:08 »
Ik kan weinig soeps maken van je post... Maar wat heeft "de zelforganisatie van Ubuntu" met AbiWord van doen? AbiWord is GEEN programma gemaakt door de Ubuntu-ontwikkelaars.

Re: Afstomperij
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/06, 13:49:42 »
Prachtig daar gaat al je werk.

Vroeger kreeg ik les MSDOS....

Waar is de zelforganisatie van Ubuntu daarin?!

Tjah joh. Dat is balen. Werk kwijt raken.

Begrijp ik dat je dit aan linux toeschrijft? Nog niet zo lang geleden was mijn kind ook urenlang schoolwerk compleet kwijt, maar dan onder die andere os.
Zoiets blijf je denk ik houden met computers. Een verkeerd reagerende of kapotte byte op je harddisc en je bestand is corrupt en onbruikbaar. Een corrupte bit op je intern geheugen en je hebt hetzelfde gevolg. Hardware kan kapot, en software ook.

Ook voor Linux zijn vele zelf-studieboeken te verkrijgen.

Tip. Als je aan iets belangrijks werkt, veel/doorlopend backuppen. Liefst op een andere pc in het netwerk of usb of andere harddisk of wat dan ook.

Zelf ook al vaker gehad, bestanden verloren.
Houdt je toch kalm. Laat eerst je woede even bezinken. En misschien kun je nog iets terug halen (vaak lukt dat, als je maar rustig bent).
Succes.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/06, 13:51:24 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline RikRik

  • Lid
Re: Afstomperij
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/06, 14:06:00 »
Citaat
Wat kun je doen? Je eerste menselijke reactie is; Waar is die son of a bitch die zoń spreadsheet ontwikkeld?!
Abiword is toch geen spreadsheet?
Hoeveel werk in Word en Exel ben ik in mijn leven kwijtgeraakt, tussen tijds opslaan,ik  heb het ook moeten leren  ;)

Re: Afstomperij
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/06, 14:57:23 »
Je kan zelfs in de terminal werken als je dat wenst (MSDOS in gedachten houdend)

Je kan in Libro Office instellen dat ie moet om de x tijd moet opslaan, maar eerlijk gezegd ik heb met Libre Office nooit echt een FATALE crash gehad ..........

AbiWord is goed om snel even een briefje te typen of zo maar je kan dat kleine progje moeilijk een serieuze tekstverwerker noemen;
het is gewoon een simpel, snel op te starten, rudimentair tekstverwerkertje en meer is het niet. Ga daar vooral niet complexe zaken mee doen.

En zoals iedereen aangeeft; om de haverklap je werk tijdig opslaan tijdens de bewerkingen. Dat heeft niet specifiek met Linux te maken dat is bij MSOffice net hetzelfde.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline geime

  • Lid
Re: Afstomperij
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/07, 14:03:58 »
Prachtig daar gaat al je werk.

Vroeger kreeg ik les MSDOS....

Waar is de zelforganisatie van Ubuntu daarin?!

Tjah joh. Dat is balen. Werk kwijt raken.

Begrijp ik dat je dit aan linux toeschrijft? Nog niet zo lang geleden was mijn kind ook urenlang schoolwerk compleet kwijt, maar dan onder die andere os.
Zoiets blijf je denk ik houden met computers. Een verkeerd reagerende of kapotte byte op je harddisc en je bestand is corrupt en onbruikbaar. Een corrupte bit op je intern geheugen en je hebt hetzelfde gevolg. Hardware kan kapot, en software ook.

Ook voor Linux zijn vele zelf-studieboeken te verkrijgen.

Tip. Als je aan iets belangrijks werkt, veel/doorlopend backuppen. Liefst op een andere pc in het netwerk of usb of andere harddisk of wat dan ook.

Zelf ook al vaker gehad, bestanden verloren.
Houdt je toch kalm. Laat eerst je woede even bezinken. En misschien kun je nog iets terug halen (vaak lukt dat, als je maar rustig bent).
Succes.
thanx, backuppen....dat ga ik vaker doen ja....ik had m gisteren even goed zitten idd,

groet -;)

Re: Afstomperij
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/07, 19:14:50 »
En toch blijft het altijd balen.  :|
Ik snap goed dat je hem had hangen.
Ze zijn zo handig die computers, zolang ze doen wat je van ze wil.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Afstomperij
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/10, 11:34:07 »
En toch blijft het altijd balen.  :|
Ik snap goed dat je hem had hangen.
Ze zijn zo handig die computers, zolang ze doen wat je van ze wil.

Bedenk wel dat je deze software GRATIS hebt gekregen, wij zijn als forumleden jou niets verschuldigd!
Dit fenomeen is soms nogal moeilijk te behappen voor mensen die net van Windows af komen. Feit blijft: Linux is nu eenmaal geen Windows.
Er is geen technische dienst waar je een beroep op kunt doen, op dit forum zitten allemaal vrijwilligers die je graag willen helpen, maar nogmaals, je hebt niet betaald voor de software dus niemand is je wat verschuldigd.

http://linux.oneandoneis2.org/LNW.htm

Re: Afstomperij
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/10, 13:41:35 »
Of je nu wel of niet betaald hebt voor een programma, het is bij beide zo dat je de zaken op moet slaan.

Behalve als je bijv. MS Office Online gebruikt, dan wordt alles automatisch opgeslagen ;)
(en volgens mij kun je dat ook in de normale MS Office en LibreOffice instellen, maar daar is het geen standaardinstelling)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Afstomperij
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/10, 13:58:04 »
Citaat
Behalve als je bijv. MS Office Online gebruikt, dan wordt alles automatisch opgeslagen
Citaat
Tja, google documenten slaat het ook automatisch op, dat is ook in de cloud.

http://webwereld.nl/cloud/54502-grote-storing-in-microsofts-clouddienst-office-365

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/3427422/2013/04/17/Google-diensten-getroffen-door-storing.dhtml

Rest my case ;) zonder enige moeite te doen om te zoeken.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Afstomperij
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/10, 20:34:27 »
@DeBaas: Ja, dat kan altijd een keer gebeuren. Ik heb ook zo vaak gehad dat LibreOffice storingen vertoonde. "I rest my case", zal ik dan ook maar zeggen? Het ging mij om de manier van opslaan, niet welk product er minder fouten/storingen bevat.

Re: Afstomperij
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/11, 22:53:38 »
En toch blijft het altijd balen.  :|
Ik snap goed dat je hem had hangen.
Ze zijn zo handig die computers, zolang ze doen wat je van ze wil.

Bedenk wel dat je deze software GRATIS hebt gekregen, wij zijn als forumleden jou niets verschuldigd!

Hè? Ik had het over computers. Niet over software of verschuldigd zijn. ^-^
Computers zijn altijd handig zolang ze doen wat je van ze wilt. Het blijken altijd lastige ondingen als ze niet doen wat je wilt of problemen geven en je er op dat moment dus niets aan hebt, ongeacht welke os er op staat.
Net als auto's. Ook handig, tot ze je in de steek laten.
En dat blijft áltijd balen, toch!?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore