Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Extern bureaublad  (gelezen 1090 keer)

Offline Sentmen

  • Lid
Extern bureaublad
« Gepost op: 2010/05/02, 23:58:40 »
Hallo,

Op mijn bedrijf hadden we eerst windows servers staan met terminal servers. Omdat het ons te duur werdt zijn we over gegaan op ubuntu machines. We hebben ltsp geïnstalleerd en het werkte goed. Op de windows machines konden leerkrachten (ik werk op een school) inloggen via de remote desktop client. Nu is de bedoeling dat leerkrachten dat ook moeten kunnen met ubuntu. Maar als je vnc hebt dan kan er maar 1 persoon tegelijk. Is het mogelijk om vnc zo in te stellen dat meerdere personen tegelijk kunnen inloggen zonder dat ze het beeld van een ander zien. Of is er hier een alternatief voor?

Alvast bedankt ^-^

Re: Extern bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/04, 15:56:10 »
Hallo.

Met VNC kan dat niet maar wel met XDMCP. Daar kan iedereen mee met zijn eigen gebruikersnaam een sessie starten. Zelf heb ik het geprobeerd met een Ubuntu-computer, maar ik weet niet of het ook vanuit Windows kan. Dat wil ik best voor je uitproberen.
Ubuntu gebruiker # 14919

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Extern bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/05, 11:37:42 »
Ik kan verkeerd zijn maar kan dat niet via de ingebouwde 'Terminal Server client' in Ubuntu? Daarmee kan je ook RDP sessies opzetten wat in principe hetzelfde is als de RDP client in windows

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Extern bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/05, 11:59:19 »
Ik heb VNC altijd erg traag (niet werkbaar) gevonden. Voor prive gebruik ik X2Go. Nu weet ik niet of dit ook geschikt is voor meerdere systemen, maar volgens mij wel.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal