Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript  (gelezen 36458 keer)

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #150 Gepost op: 2012/01/29, 13:06:31 »
Haha. Benieuwd of de Mint-moderator weer ingrijpt (verwacht het niet).
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar deze moderator is net begonnen als moderator en af en toe behoorlijk fanatiek bezig.

Citaat
Wat overigens ook wel grappig is: in het draadje waren twee extreme fans actief (waarvan er inmiddels eentje is weggemodereerd). Eén die mijn oplossing als De Enig Ware zag, en één die jouw oplossing als alleenzaligmakend zag.
En die laatste heeft intussen zelf ook maar een HowTo gemaakt: http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=42&t=93052

Citaat
En maar hakken op elkaar....
Dat kwam vooral doordat die ene maar stug bleef volhouden dat het script niet werkte, maar het teveel moeite vond om een bugrapport in te dienen.

Citaat
Terwijl wij als auteurs, juist samenwerken om beide oplossingen als gelijkwaardige alternatieven te presenteren.  :P
Tja, alleen degenen die deze thread op ubuntu-nl hebben gevolgd, weten hoe een en ander precies in elkaar steekt. Maar evengoed kan iedereen zien dat we op onze sites naar elkaars site verwijzen en dat zou toch ook een indicatie moeten zijn.

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #151 Gepost op: 2012/01/29, 15:50:30 »
Nieuws op een ander front.

De SRPM van openSuSE aangepast zodat die gaat werken op Mandriva.
http://www.mandrivaclub.nl/site/index.php?showtopic=11748
Deze zijn te downloaden op de surfnet.nl server:
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/mandrakeclubnl/

MIB heeft die weer overgenomen...
http://mib.pianetalinux.org/mib/forum/viewtopic.php?f=38&t=3177

Wat nog niet goed zit bij de RPM is de update.
De RPM van MIB wordt gezien als een update voor de RPM van MCNL.
Helaas wordt bij deze update dan wel bij de java 1.6.0_30 ge-de-installeerd
En her-installatie van de RPM is nodig.
Nog werk aan de winkel.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #152 Gepost op: 2012/02/11, 12:22:47 »
Nu al meer dan 7.500 unieke IP-adressen van gebruikers, en de stijging zet door.... De 10.000 voor het einde van de maand?

De Duinsoft-pakketbron heeft inmiddels een belangrijke positie verworven in Ubuntu, Mint en Debian. =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #153 Gepost op: 2012/02/15, 18:57:46 »
Gisteren is 6u31 verschenen: een belangrijke veiligheidsupdate. Mijn handleiding heb ik er zojuist op aangepast.

@grizzler: hopelijk lukt het jou, om de Duinsoft-pakketbron snel bij te werken. Het gaat om gevaarlijke veiligheidsgaten...

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #154 Gepost op: 2012/02/15, 21:52:21 »
Mijn internetverbinding doet het eindelijk weer even langer dan vijf minuten aan één stuk, dus maar even snel een berichtje...

Als het goed is, staat alles op zijn plaats. Ik heb een nieuw pakket aangemaakt met versie 1.1.3 van het script (niets gewijzigd behalve datum en versienummer) en als dat wordt geïnstalleerd, zou installatie van de nieuwe Java-versie automatisch moeten volgen. Zo niet, dan graag even melden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #155 Gepost op: 2012/02/15, 21:53:07 »
Gelukt:

Gecontroleerde Java-versie
Gefeliciteerd!
U beschikt over de juiste Java-versie (Version 6 Update 31).

Bedankt!  :)

Offline MKe

  • Lid
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #156 Gepost op: 2012/02/19, 16:50:21 »
Heb dit probleempje:
W: GPG-fout: http://www.duinsoft.nl debs Release: De volgende handtekeningen konden niet worden geverifiëerd omdat de publieke sleutel niet beschikbaar is: NO_PUBKEY E18CE6625CB26B26

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #157 Gepost op: 2012/02/19, 21:12:17 »
Heb dit probleempje:
W: GPG-fout: http://www.duinsoft.nl debs Release: De volgende handtekeningen konden niet worden geverifiëerd omdat de publieke sleutel niet beschikbaar is: NO_PUBKEY E18CE6625CB26B26

Gebeurt vaker. Kun je veilig negeren. De sleutelserver is blijkbaar af en toe onbereikbaar.

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #158 Gepost op: 2012/04/10, 09:15:18 »
Het etterbakje dat eerder dit jaar problemen had met het script en te beroerd was om dat te melden is weer lekker bezig: http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=48&t=99078#p564573

Naar mannetje. Hij krijgt van iemand anders te horen dat zijn eigen scriptje niet werkt en schiet vervolgens zo in de stress als anderen naar duinsoft verwijzen, dat hij even lekker vuil moet spuiten. Ik zal er daar maar niet op reageren...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #159 Gepost op: 2012/04/10, 11:05:06 »
Daar word je niet vrolijk van, nee....  :(

Iets wat wel positief is, is de reactie van Clément Lefebvre op Launchpad, die je waarschijnlijk ook hebt gelezen: https://bugs.launchpad.net/linuxmint/+bug/890278/comments/28

Het gaat me met name om dit onderdeel:
Citaat
Although we probably won't be using the scripts to download/install Oracle Java ourselves (there's more and more available, some very well done) these will come handy to users of Java apps/applets for which support in OpenJDK just isn't good enough, and for developers of course. For this reason we'll likely add one of these scripts to our repositories and make it easier for people to switch from OpenJDK to Oracle Java may they wish to do so.

Heb je al iets van hem gehoord? Het zou natuurlijk erg mooi zijn, als jouw script in de pakketbronnen van Mint terecht zou komen.

Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #160 Gepost op: 2012/04/10, 11:19:00 »
Nee, ik heb nog niets van hem gehoord. Ben benieuwd...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #161 Gepost op: 2012/04/10, 11:26:14 »
Nee, ik heb nog niets van hem gehoord. Ben benieuwd...
Je zou eens contact met hem kunnen opnemen....

Hij heeft waarschijnlijk ook een "onderhouder" nodig, wanneer 't eenmaal in de pakketbronnen zit, om het bijgewerkt te houden. Als jij hem zou aanbieden om dat te doen, dan lijkt me de kans groot, dat hij jouw script kiest. Zou een mooie bekroning van je inspanningen zijn. Zonder extra werk, want dat bijwerken doe je nu ook al.  :P
« Laatst bewerkt op: 2012/04/10, 11:30:40 door Pjotr »

Re: [opgelost] Hulp gevraagd voor het maken van een installatiescript
« Reactie #162 Gepost op: 2012/04/10, 11:41:39 »
Je zou verwachten dat zoiets hem aan zou spreken, maar ik vraag het me af. Zoals je misschien weet gebruik ik tegenwoordig Linux Mint Debian Edition. Een half jaar geleden heb ik een bugmelding gedaan voor de hunspell-pakketten die Thunderbird willen verwijderen door een fout in het controlbestand. De upstream maintainer weigerde ronduit daar iets aan te doen omdat volgens hem Thunderbird sowieso niet in Debian zat. In mijn melding heb ik gesuggereerd dat de enige oplossing was om voor LMDE het beheer door het Mint Team te laten doen en aangegeven dat ik daarbij best wilde helpen.

Toen ik merkte dat het recente update pack voor LMDE nog steeds de ongewijzigde versie bevatte, heb ik daarover iets in de betreffende thread gezet. Pas daarna is Clem naar mijn melding gaan kijken. Ik kreeg sterk de indruk dat hij er niet zo happig op was mijn aanbod aan te nemen. Maar misschien is dat in deze situatie anders.