Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC herstart uit zichzelf?  (gelezen 939 keer)

Offline db

  • Lid
PC herstart uit zichzelf?
« Gepost op: 2008/01/10, 10:44:03 »
Iemand een idee wat hiervoor de oorzaak kan zijn.  Heb nog maar net Xubuntu 7.10 geïnstalleerd.  PC herstart af en toe automatisch als ik bezig ben in firefox.  Is niet zo dat hij volledig herstart.  Volgens mij sluit de grafische omgeving zz af.  Daarna kan ik mezelf direct terug inloggen.  Iemand een idee.  Is nogal lastig als je bezig bent op internet als je pc om de zoveel minuten ahw de geest geeft.  Kan wel onmiddellijk sessie herstellen in firefox.  Probleem gebeurt ook bij epiphany browser.

Mvg

PC herstart uit zichzelf?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/10, 10:54:19 »
Wellicht probeer je met ctrl-shift-del de cookies te verwijderen, maar druk je per ongeluk ctrl-alt-backspace in? Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit het is, maar je weet maar nooit :P Ik druk zelf namelijk ook regelmatig de verkeerde combinatie in...
Op de chat te vinden als debiantux

Offline db

  • Lid
PC herstart uit zichzelf?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/10, 11:00:55 »
Neen,

Gebruik niet de ctrl-alt-bcksp.
Zou nogal een logische reden zijn.

Heb trouwens net deze combinatie eens geprobeerd om te zien wat deze doet.  Niets dus.  Geen reactie als ik deze combinatie kort induw.

PC herstart uit zichzelf?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/10, 11:07:46 »
kijkt op mijn probleem van enkele weken geleden. Heb je een HP of gebruik je een intel grafische kaart?

mvg,

Nicky Claeys

Offline db

  • Lid
PC herstart uit zichzelf?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/10, 11:13:06 »
Heb geen HP.  Heb wel een interne intel grafische kaart.   Gebruik echter een losse ati radeon grafische kaart die in de agp poort zit.
Het gekke is dat ik dit probleem niet had met vorige versies van ubuntu.  Die versies ondersteunden m'n tft widescreen niet waardoor ik dus liever niet wil teruggrijpen naar het verleden.

Mvg,

PC herstart uit zichzelf?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/10, 11:15:51 »
Ati kan weleens de veroorzaker zijn van dit probleem.
Op de chat te vinden als debiantux

PC herstart uit zichzelf?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/10, 11:18:45 »
Bij mij gebeurde dit ook niet in de vorige versie's.
hieronder een linkje naar mijn topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19712

misschien heb je er iets aan. Maar ik kan je spijtig genoeg niet verder helpen wegens te weinig verstand van pc's ;)

mvg,

Nicky Claeys

Offline db

  • Lid
PC herstart uit zichzelf?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/10, 11:34:04 »
Ok,

Bedankt voor de link.  Zou inderdaad met drivers ati of bureaubladeffecten te maken kunnen hebben.  Moet echter nog effe zoeken hoe ik die afzet in xubuntu.  Ben ubuntu gewoon doch pc'tje herleeft in xubuntu.

Dank

pjvolders

  • Gast
PC herstart uit zichzelf?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/11, 15:00:26 »
Ik had t zelfde probleem en bij mij lag het aan mijn intel-kaart. Ik heb toen een andere driver gekozen dan de driver die ubuntu standaard had aangeduid en dit heeft t probleem voor mij verholpen.
Dat t aan mijn grafische kaart lag wist ik uit vreemde meldingen in het systeemlogboek.

groetjes
PJ