Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Zombie melding tijdens opstarten 12.04  (gelezen 733 keer)

Offline Erwin2

  • Lid
[opgelost] Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Gepost op: 2013/04/24, 21:07:54 »
Hallo allemaal,

Via Grub2 (Ubuntu 12.04 en W7) start mijn laptop, als ik kies voor Ubuntu, niet meer op. Ik krijg een zwart scherm te zien waarin ik kan inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord en daarna krijg ik de melding dat er één zombieproces draait. Ik heb alles geprobeerd (Zombie en child etc.) via diverse sites en fora maar niks werkt. Wie kan me helpen?

Groeten Erwin
« Laatst bewerkt op: 2013/04/28, 21:36:27 door Erwin2 »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/25, 06:08:42 »
Een zombie proces kan je gewoon negeren, zolang het er bij 1 of een paar blijft en er niet in rap tempo veel bij komen.
Ben je een programmeur en veroorzaakt jouw project een hoop zombies, dan zou je er iets mee moeten doen.

Re: Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/25, 07:49:36 »
De werkelijke vraag blijft dan nog wat kan het zijn dat Ubuntu nier meer grafisch goed opstart?

Zijn er specifieke zaken spelende geweest toen het probleem begon?
Wat gebeurd er als de ctrl+alt+F7 indrukt?

Offline Erwin2

  • Lid
Re: Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/25, 21:35:02 »
Hi Erik,

Ik had me net aangemeld op zo'n site voor subs, verder geen gekke dingen gedaan. CTRL-ALT-F7 resulteert in een zwart scherm en als ik dan op F1 druk krijg ik:

Ubuntu 12.04.2 LTS erwin-laptop tty1
erwin-laptop login:

Ook met die andere optie in Grub (veilig opstarten of zo) lukt er niks. Dit heb ik nog nooit meegemaakt en niemand weet hier iets van lijkt wel. Ik ga echt niet zomaar Ubuntu er opnieuw opgooien, het is geen Windows,

Groet Erwin

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/25, 22:13:11 »
Voor de duidelijkheid, Een zombie is een programma dat gestopt is maar nog niet opgeruimd uit de processque.
Mocht er door een io-probleem( in princiepe fout van programma ) iets in de queue blijven hangen dan kan de zombie niet weg.

Ben je meer geintresseerd ( ugh ) dan staat er b.v.hier wat meer info http://www.cim.mcgill.ca/~franco/OpSys-304-427/lecture-notes/node16.html

Hier nog wat : http://www.ibm.com/developerworks/linux/library/l-task-killable/
« Laatst bewerkt op: 2013/04/25, 22:18:01 door kuifje09 »

Offline Erwin2

  • Lid
Re: Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/26, 18:25:40 »
Dank Kuifje,

Maar dit is echt HUK (Hogere Ubuntu Kunde), ik wil alleen een antwoord op mijn vraag of ik ooit nog mijn Ubuntu kan opstarten zonder alles opnieuw te moeten installeren. Ik heb een goede back-up maar mis wel wat mail etc. van de laatste dagen. Ik hoop dat er iemand een redelijk eenvoudige oplossing voor een gebruiker (geen digibeet maar zeker geen HUKker) heeft.

Groet Erwin

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/28, 18:17:16 »
Aha, en sorry, heb je vraag een beetje verkeert gelezen en begrepen.
Dat je ubuntu niet grafisch opstart ligt hoogstwaarschijnlijk aan je grafische kaart.
Wellicht vindt ja je antwoord al als je naar je type grafische kaart zoekt op dit forum, maar anders post eens welke kaart je lappie heeft.
b.v. lspci | grep -i vga

Offline Erwin2

  • Lid
[Opgelost] Re: Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/28, 21:34:29 »
Ha allemaal,
Oude kernel geladen, daarna de niet open drivers van mijn videokaart geladen (waren in kernel 24 verdwenen) en daarna weer opstarten. Als een zonnetje, ben zo blij ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ ^-^. Dank iedereen voor de oplossingen en antwoorden,

Groeten Erwin

Offline kuifje09

  • Lid
Re: [opgelost] Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/29, 00:10:52 »
Ik ben toch wel benieuwd of met de nieuwe kernel en een andere driver je video zou werken.
Maar goed, als je nu tevreden bent, is dat ook goed.
Maar meestal heeft een nieuwere kernel echter wel voordelen.

Offline Erwin2

  • Lid
Re: [opgelost] Zombie melding tijdens opstarten 12.04
« Reactie #9 Gepost op: 2013/05/18, 23:40:08 »
Ha Kuifje,

Net weer updates gehad, nieuwe kernelupdate ook. Alles werkt zoals het moet werken. Wat het nu precies is geweest snap ik nog steeds niet....

Groeten Erwin