Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een ander modem/router of ????  (gelezen 1418 keer)

koestuiv40

  • Gast
Een ander modem/router of ????
« Gepost op: 2008/05/15, 12:43:10 »
Ik gebruik sinds een paar weken Xubuntu 8.04, maar ik blijf met een probleem zitten.

Het probleem zit in de draadloze verbinding, de computer is een sony laptop een 2007 model
de kaart is een prowireless 3945, nu het probleem de maximale download snelheid is zeer plaats gebonden, daar bedoel ik mee dat bijv de laptop bij verplaatsing van 10/20 cm naar links of rechts de download snelheid verandert van 40 Kb naar 450Kb.

Dit probleem is er met zo wel iwl drivers en ook met ipw driver ook een ander kanaal helpt niet.
Het vreemde is wel dat als ik de laptop naast het modem zet de download snelheid ook niet hoger komt  als 40Kb.

Ik dacht het eens te proberen met ndiswrapper en de windows drivers dan herkent ndiswrapper de drivers wel maar als ik dan het moduul wil laden met m-probe dan krijg ik een kernel panic en alles staat vast.
.

Het modem is een speedtouch.

Nu de vraag kent iemand dit probleem en is het op te lossen met en ander modem linksys.

Een ander modem/router of ????
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/19, 00:15:28 »
Sorry dat er zo laat gereageerd wordt.
Heb je dit probleem ook met Windows?
Wat gebeurd er als je de beveiliging tijdelijk uit zet?

koestuiv40

  • Gast
Een ander modem/router of ????
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/19, 19:50:59 »
Hoi maarten

Geen probleem met Windows.

Met alle beveiligingen uit precies het zelfde probleem.


Ik vind het raar dat met de laptop naast het modem de download snelheid zo laag blijft met Ubuntu.

Maar weet iemand wat het probleem is met ndiswrapper.

Ik heb er geen probleem mee om 100 Euro uit te geven aan een nieuw modem maar de vraag is ???? is het
probleem dan opgelost?


Door dit probleem zit ik nu nog in het Windows kamp.

Offline lizardman

  • Lid
Een ander modem/router of ????
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/19, 20:16:57 »
Ik heb een dergelijk probleem hier ook aan de hand gehad, als ik met de laptop op de bank ging zitten... nop snelheid en als ik aan tafel zat was alles goed.
Ik heb overigens ook een sony met een prowireless 3945, maar daar lag het niet aan.
Het bleek dat ik met de wireless op het zelfde kanaal zat als mijn buurman. Ander kanaal gekozen in de AP en alles was okee.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Een ander modem/router of ????
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/19, 20:48:18 »
Inderdaad zoals lizardman zegt. Als een buurman op het zelfde kanaal zit of een in de buurt van jou kanaal, gaan de kanalen vechten waarna de sterkste wint. Deze storing is nooit goed.
Omdat aangrenzende kanalen overlapping hebben, is het best enkel tussen de mogelijkheden enkel kanalen: 1, 6, 11 te gebruiken.
Zoek dus een kanaal zover mogelijk van alle andere kanalen in de buurt.

Groeten,
arvid

Offline ruujan

  • Lid
Een ander modem/router of ????
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/19, 22:13:33 »
Die 3945 is wel een beetje vreemd geval. Ik had onder Gutsy ook vage problemen (Acer 5710), maar met Hardy gaat het goed. Het kanaal was bij mij niet de oorzaak.

Er zijn gevallen bekend dat de plaatsing van een 3945 bij een raam ook uitval gaf.

koestuiv40

  • Gast
Een ander modem/router of ????
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/19, 22:33:22 »
Ik heb alle kanalen geprobeerd maar geen succes.

De pot met mogelijkheden is nu bijna leeg op een nieuw modem na?. Offffffffffffff er moet iemand zijn die weet hoe ik dat ndisswrapper probleem kan oplosen, mijn kennis van linux is daarvoor te gering.

Offline Petervdw

  • Lid
Een ander modem/router of ????
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/20, 22:09:36 »
Aan koestuiv40
Als het modem met Windows wel goed werkt, ligt het daar zeker niet aan. Als ik zo'n probleem bij mensen tegenkom en de oplossing gaat te lang duren, Daar zoek ik dan op en af wel een paar dagen naar, dan raad ik die mensen een Stroomnetverbinding aan met Devolo adapters. Dan leg je a.h.w. een kabel via je stroomnet aan. Bij betonnen vloeren en verdiepingen een uitkomst. Heel goede ervaringen mee. Misschien wel wat duurder (ca. 100 IRI) maar dan ben ik verder van een hoop ged...... af en het werkt perfect. Alleen als je om wat voor reden dan ook toch draadloos wil, tja.
Uit de posts kan ik ook weinig destilleren.
Vr.groet, peter

Je kan zelfs een stuk stroomnet doen en terplekke dan weer draadloos. Maar ik hou het liefst eenvoudig bij vreemden en draadloos is toch wat gevoeliger.

Nog een suggestie: De fout lijkt op een slechte verbinding van een antennetje aan je modem/router.
Het kan ook in de draadloze kaart in de laptap zitten. Meestal is dat een apart luikje aan de onderkant. 2 schroeven los en eens even duwen op het kaartje, voorzichtig de drukker verbinding van het antennekabeltje (als dat er zit) een beetje heen en weer draaien. Desnoods het kaartje even los, (knipjes a/d zijkant) en weer vast drukken. Bij moderne laptaps zit het kaartje vaak op de hoofdprint geïntegreerd. Maar je kunt er altijd even naar kijken,  
Vr.groet, peter

Offline Cantodea

  • Lid
Een ander modem/router of ????
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/23, 13:58:03 »
Enige tijd terug had ik ook zo'n probleem met de pc van mijn dochter.  Zij kon geen enkele webpagina openen en chatten ging ook al niet. Na lang zoeken en proberen was de oplossing kinderlijk eenvoudig. Het bleek uiteindelijk aan de antennes te liggen op de router, na die een kwart toer te draaien had ze weer vliegensvlug internet.  Ohja in windows deed het probleem zich ook niet voor.  Dus even aan de antennes draaien zou kunnen helpen.

Cantodea

koestuiv40

  • Gast
Een ander modem/router of ????
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/25, 20:10:35 »
Hoi Cantodea

Helaas er zit op de Speed touch 570 geen antenne aan de buitenkant.


Weet iemand wat een goede pcmcia kaart is voor draadloos internet die makkelijk te koop is en gelijk werkt????.

Ik heb zelf het idee dat het in de iwl drivers zit.